LDz: kravu plūsma ir nopietni samazinājusies 0
VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) šogad neizdosies sasniegt pērnā gada kravu transportēšanas rekorda līmeni, jo kravu plūsmas ir samazinājušās, arī kaimiņvalstīs, atzīst bijušais Igaunijas dzelzceļa vadītājs un pašreizējais “Latvijas Dzelzceļa” (LDz) galvenais inženieris Kaido Simmermans.
“Visur kravu plūsma ir samazinājusies – ne tikai Latvijā, arī Igaunijā un Krievijā. Nesen Krievijas dzelzceļā bija krīzes sanāksme, lai nolemtu ko darīt tālāk, kā samazināt izdevumus, jo plūsmas ir samazinājušās ļoti nopietni,” uzsver eksperts.
Iemesls esot tāds, ka ogles vairs nepērk tik daudz kā agrāk. Arī citas kravas piemēram, minerālmēsli, tiekot transportēti mazākos daudzumos. “Diez vai mēs varam teikt, ka šis gads būs tikpat labs gads kā pagājušais. Nedomāju, ka šajā situācijā, kad kravas samazinās, varētu pat sasniegt pērnā gada līmeni, jo pērnais bija rekorda gads, uzsver LDz pārstāvis.
Viņš arī atzīmē, ka dzelzceļa modernizācijas projekti ievērojami ietekmē dzelzceļa caurvedes spēju. Piemēram, otrā sliežu ceļa būvniecība posmā Skrīveri-Krustpils šogad ieviesīs izmaiņas vilcienu kustībā un tas noteikti atsauksies arī uz pārvadāto kravu apjomu.
Kā ziņots, “Latvijas Dzelzceļa” meitasuzņēmums “LDz Cargo” šī gada četros mēnešos ir pārvadājis 20,7 miljonus tonnu kravu, un tas ir par aptuveni 10% mazāk nekā pērn analoģiskā periodā, liecina statistikas informācija uzņēmuma mājaslapā.
Šī gada aprīlī kritums bijis vēl straujāks – pārvadāts par gandrīz 18% mazāk kravu nekā pērn analoģiskā laika periodā.
Iekšzemes pārvadājumos, kuru īpatsvars gan ir mazs, četros mēnešos fiksēts pieaugums par 109% līdz 353 000 tonnu.
Kā ziņots, pērn “LDz Cargo” pārvadāja par 2% vairāk kravu nekā gadu iepriekš un sasniedza jaunu rekordu – 60,6 miljoni tonnu kravu gadā.