Uzņēmumi atraduši veidu, kā apiet lūgumu nemest pastkastēs reklāmas. Rīdzinieks Lauris nāk klajā ar risinājumu 7
Reklāmas bukleti kāpņu telpās pie pastkastēm kaitina daudzus, bet rīdzinieku Lauri bezadresāta sūtījumu kalni ir tā nogurdinājuši, ka viņš šai izšķērdībai un dabas piesārņošanai nolēmis pieteikt karu! Rīdzinieks savā “youtube.com” profilā publicējis video, kur vairāku mēnešu garumā veicis apjomīgu eksperimentu, vēsta raidījums “Bez tabu”.
Lauris:
“2020. gadā, kad visi apņēmās dzīt svaru, es apņēmos nemest ārā papīra bukletus, bet apskatīties, cik daudz gada laikā tie būs. Man par pārsteigumu, gada beigās konstatēju, ka uz vienu dzīvokli tiek atsūtīti 8 kilogramu neadresētie sūtījumi, neieskaitot žurnālus, vēstules, kas ir pasūtīti.”
Pēc Laura aprēķiniem, viens Purvciema dzīvoklis gadā saņem 8 kilogramus reklāmu. Vīrietis dzīvo 9 stāvu mājā, viņa kāpņu telpā ir 32 dzīvokļi, tātad kopā uz vienu māju tie jau būs vairāki 576 kilogrami makulatūras!
Lauris:
“Man tas liekas diezgan daudz! Manuprāt, cilvēki neiegādājas preces, balstoties uz šiem žurnāliņiem. Ja kāds konstatē, ka alkoholam ir viena centa vai eiro atlaide, viņš neskries uzreiz uz veikalu. Mums neiet tik slikti!”
Lai gan saņemtie bukleti šķietami ir daudz, uzņēmumi tomēr nedaudz ir samazinājuši izsūtīto reklāmas daudzumu, pirms pieciem gadiem bijis krietni vairāk. Šobrīd daudzi uzņēmumi ir pielāgojušies mūsdienu laikmetam un uzrunā pircējus digitāli.
Tomēr ikviens papīra problēmai var stāties pretī, pastkastītei uzlīmējot uzlīmi, ka nevēlas saņemt neadresētus sūtījumus.
Par spīti uzlīmēm, uzņēmumi ir atraduši veidu, kā apiet šo lūgumu nemest reklāmas, proti, ievietojot bukletu aploksnē un uzdrukājot konkrēto adresi.
Tirgotāju aizstāvji norāda, ka pilnībā atteikties no drukātajiem materiāliem nav iespējams. Sevišķi pensionāriem patīkot pašķirstīt papīra reklāmas un ar tām padusē doties uz veikalu iepirkties.
Henriks Danusēvičs, Latvijas tirgotāju asociācijas prezidents:
“Katram veikalā ir jāatgādina par savu esamību. Lai piesaistītu cilvēku uzmanību, veikali periodiski plāno produktu cenu atlaides. Iespējams, cilvēks, kurš iet uz A veikalu, aizies uz B un kļūs par pastāvīgo pircēju. Liela daļa cilvēku vadās pēc šīm avīzēm, tāpēc tās arī tiek izsūtītas.”
Laurim ir padomā risinājums, kā tikt galā ar šo problēmu!
Lauris:
“Mums ir veikalu lojalitāšu kartes, pie kasēm varētu vienu reizi pateikt, vai gribam šos sūtījumus! Pārsvarā ir iespējams atteikties no elektroniskajām ziņām e-pastā, tad vajadzētu arī būt šādai iespējai atteikties no drukātajām reklāmām. Protams, būs daudz sarežģītāk un dārgāk izsekot, bet tie ir uzņēmumi, kas var atļauties. Ja var atļauties šādas papīra reklāmas, tad var arī kontrolēt, kam tas ir nepieciešams.”
Ja materiāls ir laminēts, tad tas jāizmet sadzīves atkritumu konteinerā. Tāpat saņemtos papīra sūtījumus nav ieteicams dedzināt krāsnī – papīrs var būt pārklāts ar laku, līmi vai krāsu, degot šie materiāli gaisā izplata veselībai bīstamus ķīmiskus savienojumus.