“Lauku ceļotājs”: Aug pieprasījums pēc ceļojumiem ar sabiedrisko transportu pa Baltijas valstīm 0
Eiropas tūristu vidū aug pieprasījums pēc pāris nedēļu ilgiem ceļojumiem ar sabiedrisko transportu pa Baltijas valstīm, teica Latvijas lauku tūrisma asociācijas “Lauku ceļotājs” prezidente Asnāte Ziemele.
“Arvien vairāk Eiropas tūroperatoru izvēlas dažādus pārvietošanās veidus un Baltija viņiem kļūst aizvien populārāka. Piemēram, pieaug tādu ceļošanas veidu popularitāte kā ceļot ar sabiedrisko transportu. Cilvēki vairs negrib īrēt mašīnas, bet doties garās divu līdz trīs nedēļu ilgās tūrēs ar vilcienu vai autobusu,” sacīja Ziemele.
Viņas ieskatā Latvijā autobusu satiksme servisa un atiešanas regularitātes ziņā nav daudz sliktāka salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm, turpretī vilcienu servisa kvalitāti vajadzētu uzlabot. Tomēr kopumā Baltijas valstis var labi izbraukāt ar sabiedrisko transportu, apvienojot braucienus autobusā un vilcienā, ja vien tūristam nav mērķa nokļūt ļoti specifiskos galamērķos dziļos laukos, rezumēja Ziemele.
Viņa pastāstīja, ka, atsaucoties uz tirgus pieprasījumu, izveidotas trīs jaunas sabiedriskā transporta tūres pa Baltijas valstīm no Viļņas līdz Tallinai, izmetot kārtīgu loku pa Latviju, piemēram, gar Kurzemes piekrasti vai cauri Madonai.
“Šogad mēs izveidojām pilnīgi jaunu piedāvājumu. Redzam, ka Eiropā cilvēki aizvien biežāk negrib īrēt mašīnu, kas dod brīvību, bet ir zināmas klapatas. (..) Tāpēc uztaisījām sabiedriskā transporta tūres, jo pēc šī pakalpojuma ir pieprasījums,” sacīja “Lauku ceļotājs” prezidente. Viņa piebilda, ka šāds pakalpojums Eiropas tūristu vidū kļūst arvien populārāks arī tāpēc, ka atvaļinājumi kļūst garāki. Ja pirms 15 gadiem pieprasītas bija apmēram 5-7 dienu ilgas tūres, tagad cilvēki vēlas ceļot 20 un vairāk dienas.
Ziemele piebilda, ka tāpat šogad plānots turpināt attīstīt Igaunijas – Latvijas programmas atbalstītu projektu “Pārgājienu maršruts gar Baltijas jūru Latvijā un Igaunijā”, kura ietvaros top 1200 kilometru pārgājienu maršruts Baltijas valstīs – Jūrtaka. Šajā kontekstā top nepieciešamie mārketinga materiāli. “Eiropas tūroperatori ļoti gaida pārgājienu maršrutus, ko viņi liek pārgājiena maršrutos savās esošajās tūrēs,” teica Ziemele.
Par ceļojumiem Baltijas valstīs vairāk interesējas Rietumeiropas tūristi. Pieaug arī vācu, Benelux valstu un amerikāņu tūristu skaits Baltijā. Tikmēr skandināvi maz ceļo pa Baltiju, jo viņiem ir citi, populārāki galamērķi garākiem braucieniem. Ļoti liela tūristu mērķauditorija Latvijā ir arī no valsts emigrējušie latvieši, kas uz šejieni ved savus partnerus un viņu draugus. “Šie tūristi mums ļoti liela mērķauditorija, jo rīko Latvijā kāzas, svinības un ļoti labprāt šurp ceļo,” teica Ziemele.
Biedrības “Lauku ceļotājs” mērķis ir lauku tūrisma attīstība Latvijā kopējā lauku ekonomikas kontekstā, sadarbojoties ar lauksaimniecības, pašvaldību, dabas aizsardzības un citām nozarēm. “Lauku ceļotājs” pārstāv biedru intereses, iesaistās uzņēmējiem labvēlīgas politikas veidošanā, kalpo kā profesionālas informācijas forums un mārketinga platforma. “Lauku ceļotāja” biedri ir lauku tūrisma, lauksaimniecības, amatniecības uzņēmēji, pašvaldības, valsts iestāžu un organizāciju struktūrvienības visos Latvijas novados.