Foto-LETA

Lauksaimniecības tehnikas aktualitātes pasaulē 0

Sējmašīnu sērijā Udrill ietilpst trīs modeļi ar darba platumu 3, 4 un 6 m. Sējmašīna paredzēta pirmssējas augsnes sagatavošanai, izlīdzināšanai, pieblīvēšanai, sējai un pievelšanai vienā gājienā. Turklāt inženieri lielu uzmanību pievērsuši darba ātruma palielināšanai līdz 10–18 km/h, saglabājot maksimālo izsējas kvalitāti.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Kokteilis
Viņos mīt neapdzēšama uguns! 5 datumos, kuros dzimuši paši karstasinīgākie partneri
Lasīt citas ziņas

Sējmašīna piedāvā plašu izsējas normu diapazonu: no 500 gramiem līdz 450 kg uz hektāru. Tas kļuvis iespējams, pateicoties jaunajai spiediena sūknēšanas sistēmai bunkurā un jaunajam dozatoram. Turklāt izsējas norma var mainīties sējas gaitā bez nepieciešamības apstāties.
Kverneland Udrill-600 graudu bunkura tilpums ir 4350 litru. To viegli piepildīt, izmantojot frontālo vai teleskopisko iekrāvēju, turklāt sešu metru modelim pieejams iekraušanas gliemežtransportieris. Sējmašīna pilnībā vadāma no traktora (salāgojama ar ISOBUS). Neizejot no kabīnes, operators var noregulēt disku ecēšu iestrādes dziļumu, sējas dziļumu, darbu pēc lauka kartes ar vai bez marķieriem, darbu ar priekšējo kopņu pakeri vai bez tā, ar disku ecēšām vai bez tām utt.
Udrill-600 moduļu koncepcija dod iespēju elastīgai sējmašīnas pielāgošanai jebkurām lauksaimniecības prasībām, turklāt mašīna nokomplektēta ar ātruma radaru, aizmugures skata kamerām un citām izvēlnēm.

Pērn rudenī debiju piedzīvoja 1000. sērijas Challenger
Korporācija AGCO Ziemeļamerikas tirgum prezentējusi universālā traktora jauno modeli – Challenger 1000. Tāpat kā analogajā Eiropas versijā, t. i., Fendt 1000, arī Challenger 1000 sērijā būs četri modeļi ar jaudu no 396 līdz 517 ZS. Galvenā konceptuālā dzinēja īpatnība ir tā darbs ar maziem apgriezieniem – maksimālais griezes moments tiek sasniegts jau ar 1450 apgr./min, bet modelim 1050 tas ir 2400 Nm. Tas ļauj samazināt degvielas izdevumus. Modelī tiek izmantots turbokompresors, kas uzlabo dinamiku un griezes momentu, bet pārī ar to strādā degvielas iešprices augstspiediena sistēma CommonRail. Augstais griezes moments apgriezienu apakšējā diapazonā nodrošina lielisku kustības dinamiku. Challenger 1000 aprīkots ar intelektuālās neatkarīgās pilnpiedziņas sistēmu un automātiski pieslēdz piedziņu, tiklīdz ir mazākais mājiens uz tukšgaitu. Hidrauliskā sistēma sasniedz rekordu – 430 l/min (izvēles variants). Amerikas tirgū modelim pieejams plašs izvēlņu klāsts, kas Eiropā nav pieprasīts. Piemēram, papildu jumta lūkas, ādas sēdekļi dažādās krāsās u. tml.

CITI ŠOBRĪD LASA

John Deere izlaidis divus jaunus AutoTrac modeļus smidzinātājiem
John Deere demonstrējis divas jaunas stūres vadības sistēmas – AutoTrac Vision un AutoTrac RowSense – saviem pašgājējsmidzinātājiem. Abas minētās sistēmas nodrošina tehnikai lielu manevrētspēju lauka darbos augu dīgšanas laikā. Sistēmai AutoTrac Vision ir monokulārā kamera, kas stiprinās mašīnas priekšējā daļā un ļauj noteikt rindu, kā arī uzdot kustības pareizo trajektoriju. Sistēma izmēģināta kukurūzas un sojas laukos ar rindstarpu attālumu 76 cm. AutoTrac Vision optimāli der 15 cm augstu dīgstu apstrādei un var tikt izmantota pat gadījumos, ja sējumu sakļaušanās virs rindstarpām ir 90%, vai tad, kad augsnes redzamais platums starp rindām ir tikai 7 cm. Vēlākai apstrādei var izmantot vadības sistēmu AutoTrac RowSense, kas optimāli der darbam ar augiem, kas nav īsāki par metru un kuru stādīšanas platums ir 76 cm. Šī sistēma izmanto lāpstiņu ar sensorvadību, kas izvietota uz smidzinātāja riteņa. Tā ļauj atrast rindu ar sējumu un noturēt mašīnas kustības trajektoriju atbilstoši rindas centram.
Sistēmas AutoTrac Vision un RowSense var uzstādīt jau uz ekspluatācijā esošām mašīnām, kā arī tās ir pieejamas jauno John Deere R4023, R4030, R4038 un R4045 smidzinātāju sērijveida salikšanā. GS3 AutoTrac RowSense nepieciešama aktivizācija. Liela apjoma (600 litru degvielai, 55 litri AdBlue) degvielas bāka nodrošina nepārtraukta darba procesam tik nepieciešamo autonomiju

New Holland un Mascar radīs jaunu savācēju sēriju
Itāļu pilsētā Turīnā kompānija New Holland Agriculture parakstījusi vienošanos ar itāļu mašīnbūves kompāniju Mascar, kas specializējusies sējas un siena sagatavošanas agregātu ražošanā. Kompānija Mascar ražo pilnu spektru rituļu savācējprešu, ķīpu ietinējus, pneimatiskās tiešās sējas sējmašīnas un mehāniskās sējmašīnas rušināmkultūrām. Noslēgtais līgums paredz ekskluzīvas rituļu savācējprešu – ar pastāvīga diametra presēšanas kameru – piegādes. Izturīgās, vienkāršās un kompaktās šīs sērijas mašīnas ietver zemas ekspluatācijas izmaksas ar augstu darba efektivitāti.

New Holland pārstāvis Karlo Lambro šo notikumu komentējis šādi: “Jaunā partnerība radusies, pateicoties nemitīgi augošajam pieprasījumam pēc augsti kvalitatīvas, augstražīgas un uzticamas tehnikas, kas turklāt nebūtu pārāk dārga un būtu vienkārša ekspluatācijā. Kompānijas New Holland Agriculture un Mascar turpmāk apņēmušās sadarboties, lai izstrādātu risinājumus, kas kļūtu par papildu plusiem mūsu rituļu savācējprešu pilnajai līnijai – runa ir par darba ražīgumu un efektivitāti, kā arī to klientu apmierināšanu, kuriem ir īpaši specifiskas prasības ķīpošanai.” Šī rituļu savācējprešu (ar pastāvīga diametra presēšanas kameru) modeļu rinda lieliski papildina jau esošo New Holland savācējprešu sēriju, paplašinot mašīnu izvēles iespējas saviem klientiem.

Jaunā savācējprešu sērija izstrādāta New Holland vajadzībām un tiks tirgota, izmantojot New Holland Agriculture dīlertīklus. Pirmoreiz jaunie modeļi demonstrēti starptautiskajā izstādē EIMA 2016.

John Deere atjaunojis T670 sērijas kombainus
Atjaunotais taustiņkombaina John Deere T670 modelis piedzīvojis ievērojamus uzlabojumus, kas vērsti uz kulšanas ražīguma, efektivitātes un kvalitātes uzlabošanu, kā arī apkalpošanas vienkāršošanu. Rūpnīcas pārstāvis stāsta, ka darba ražīgums kviešu kulšanā palielināts par 15%, kā arī par 50% palielināts izkraušanas ātrums. Tāpat esot vienkāršota procedūra, lai pārslēgtos no vienas kultūras uz citu, bet apkalpošanas procesu uzlabošana lauksaimniekiem ļaus vairāk laika veltīt ražas novākšanai, nevis tērēt to servisa gaidīšanai.

Reklāma
Reklāma

Kverneland demonstrē unikālu savācējpresi
Starptautiskajā lauka dienā Dānijā Kverneland darbā demonstrēja unikālu nepārtrauktas darbības rituļu savācējpresi-ietinēju FastBale. Šis jauninājums izstrādāts un izlaists Kverneland Group rūpnīcā, kas specializējusies savācējprešu ražošanā, Itālijas pilsētā Ravennā. Kā apgalvo kompānija, Kverneland FastBale modelis patlaban esot pasaulē vienīgā nepārtrauktas darbības rituļu savācējprese ar fiksēto kameru un vienīgā tāda veida mašīna, kas vienlaikus iekļauj arī rituļu ietīšanas funkciju kā izvēles variantu. Mašīnas konstrukcijā izmantotas divas kameras, kas izvietotas secīgi: tiklīdz nopļautā zāles masa sasniedz nepieciešamo blīvumu iepriekšējās presēšanas kamerā (kur formējas apmēram divas trešdaļas rituļa), tā tiek nosūtīta uz savācējpreses galveno kameru, kur process turpinās un ritulis sasniedz savu maksimālo diametru – 1,25 metrus. Tiklīdz viena rituļa veidošana beigusies, nopļautās masas presēšanas process iepriekšējas presēšanas kamerā atkal nekavējoties tiek palaists, bet gatavais ritulis, iekļauts tīklā, pa to laiku tiek nodots no galvenās kameras uz lauku vai uz ietinēju. Tādējādi mašīnas darbs netiek pārtraukts.

Lai nodrošinātu vienkāršu, bet drošu rituļa pārvietošanu uz ietinēju, inženieri izstrādājuši ietinēja rāmja paralēlo stiprinājumu. Tas ļauj ietinējam, paņemot rituli no galvenās kameras, nolaisties. Pēc tam ietinējs atkal paceļas, bet ritulis tiek aptīts ar divām plēves piedurknēm. Atšķirībā no tradicionālajiem mehānismiem Kverneland FastBale ietīšana notiek vertikālā plaknē. Tiklīdz ietīšanas process pabeigts, ietinējs nolaižas, bet tā aizmugures veltnītis paceļas, lai atvieglotu ietītā rituļa nokļūšanu uz zemes. Tāda savācējpreses-ietinēja konstrukcija padara to ļoti kompaktu. Pirmoreiz tā tika demonstrēta izstādē Sima 2015, kur saņēma sudraba medaļu par inovāciju. Visa 2015. gada laikā notika mašīnas lauka izmēģinājumi un tika ieviesti dažādi uzlabojumi, ņemot vērā atšķirīgas lauksaimniecības kultūras. patlaban FastBale mašīnas ir pieejamas Eiropas tirgū.

Pēc ārzemju preses materiāliem.
Pilns raksts žurnāla ‘Agrotops” 2016.g.augusta numurā

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.