Latviskākie produkti joprojām ir rupjmaize, pelēkie zirņi un ķimeņu siers 0
Vislatviskākie produkti Latvijas iedzīvotāju skatījumā joprojām ir rupjmaize, pelēkie zirņi un ķimeņu siers. Tāpat latviskāko ēdienu vidū minēti sautēti kāposti, pīrādziņi ar speķi, sklandu rauši, skābputra, siļķe ar kartupeļiem un biezpienu, kā arī šprotes, liecina veikalu tīkla “Rimi Latvia” veiktā aptauja.
Kā biznesa portālu “Nozare.lv” informēja “Rimi Latvia” pārstāve Laura Podskočija, aptauja veikta, lai noskaidrotu pircēju attieksmi pret pašmāju produkciju, kā arī uzzinātu valsts svētku svinēšanas tradīcijas.
Aptauja atklājusi, ka lielākā daļa – 73% – respondentu novērtē Latvijas ražotāju produkciju un vēlētos to uzturā lietot biežāk. Tomēr ne vienmēr tas izdodas, jo produktu izvēlē izšķirošā nozīme ir cenai. Tomēr pirms 18.novembra svētkiem iedzīvotāji kļūstot patriotiskāki – 10% aptaujāto atzinuši, ka izvēlas pašmāju produkciju.
“Tuvojoties 18.novembrim, pircēji trīs reizes biežāk nekā ikdienā izvēlas “Laima” rozīnes šokolādē un saldumus īpašā svētku noformējumā, torti “Kristīne” un “Dimdiņu” gotiņas”. Tāpat veikalos palielinājies pieprasījums pēc “Degoles pienotavas” piena produktiem, “Andrupenes siera”, Kuldīgas maiznīcas izstrādājumiem, “Dobeles Dzirnavnieka” makaroniem un citiem vietējo ražotāju produktiem,” sacīja Podskočija.
Tāpat palielinājies pieprasījums arī pēc precēm ar Latvijas valsts simboliku – karodziņiem, dažādiem keramikas izstrādājumiem ar patriotiskiem Latvijas un Rīgas simboliem, kā arī lentītēm, nozīmītēm un pastkartēm.
“Rimi Latvia” aptauja veikta novembra sākumā, un tajā piedalījušies 458 respondenti.
Jau ziņots, ka “Rimi” ir Zviedrijas mazumtirgotāja “ICA AB” meitasuzņēmums Latvijā.
“Rimi Latvia” konsolidētais apgrozījums pagājušajā gadā sasniedzis 417,16 miljonus latu. Tas ir par 6,5% vairāk nekā 2010.gadā, kad koncerna apgrozījums bija 391,83 miljoni latu.
“Rimi Latvia” konsolidētā peļņa pērn bija 6,345 miljoni latu, kas ir par 21,4% vairāk nekā 2010.gadā, kad koncerns nopelnīja 5,23 miljonus latu.