Latviju šonedēļ plāno šķērsot kilometru garš kravas vilciena sastāvs no Ķīnas 0
Latvijas teritoriju šonedēļ plāno šķērsot kilometru garš kravas vilciena sastāvs, kas ved preces no Ķīnas uz Kaļiņingradu, aģentūru LETA informēja VAS “Latvijas dzelzceļš” pārstāve Ella Pētermane.
Viņa norādīja, ka šajā nedēļā pa “Latvijas dzelzceļa” uzturēto dzelzceļa infrastruktūru tiek plānots īpaši gara kravas vilciena pārvadājums, kas, turpinot attīstīt sadarbību ar Krievijas dzelzceļu un pamatojoties uz februāra beigās noslēgto vienošanos starp abiem uzņēmumiem par īpaši garu kravas vilcienu pārvadājumu organizēšanu, tiek nosūtīts no Ķīnas uz Kaļiņingradas apgabalu.
Kravas vilciens, kura sastāvā ir simts 20 pēdu konteineru, ir vienu kilometru garš.
Maršrutā no Ķīnas uz Kaļiningradu tiek nogādāti izejvielu materiāli.
Vilciens ceturtdien, 2.aprīlī, sāka ceļu maršrutā Ķīna-Krievija-Latvija-Kaļiņingradas apgabals. Kravas vilciens galamērķi Kaļiņingradā sasniegs aptuveni deviņās diennaktīs, bet Latvijas teritoriju tas šķērsos desmit stundās, ieskaitot muitas un robežšķērsošanas procedūrām nepieciešamo laiku.
Neskatoties uz pašreizējo ekonomisko situāciju pasaulē, ko ietekmē Covid-19 pandēmija, un kā rezultātā vairums uzņēmumu ir apturējuši ražošanu, vai būtiski samazinājuši ražošanas tempus, šis būs piektais konteinervilcienu sastāvs dažu nedēļu laikā, kas maršrutā Ķīna-Zabaikaļska (Krievija) – Kaliņingrada dodas, šķērsojot Latvijas teritoriju.
Pētermane norādīja, ka šādu regulāru pārvadājumu organizēšana apliecina, ka arī izaicinājumiem bagātajā periodā “Latvijas dzelzceļš” meklē un atrod iespējas kravu apmēra palielināšanai un jaunu sadarbības virzienu attīstīšanai.
Gan šis īpaši garais kravas vilciena sastāvs, gan arī iepriekšējie četri tiek formēti, sadarbojoties “Latvijas dzelzceļam”, Krievijas dzelzceļam, kā arī Krievijas uzņēmumam “Transcontainer” un “Latvijas dzelzceļa” meitassabiedrībām SIA “LDz Cargo” un SIA “LDz loģistika”, kas ir atbildīgas par vilciena pārvadāšanu Latvijas teritorijā, loģistikas un muitas pakalpojumu organizēšanu.
Līdz šim garākais vilciena sastāvs, kas tranzītā šķērsojis Latvijas teritoriju no Krievijas uz Kaļiņingradu, bija ar 75 ritošā sastāva vienībām un tas svēra 7460 tonnu.
Kompānijā norādīja, ka Latvijā pretstatā vairākām citām Eiropas Savienības valstīm ir iespēja pārvadāt garākus un smagākus kravas vilcienu sastāvus.
Atbilstoši auditorkompānijas “Ernst & Young” 2018.gadā veiktajai salīdzinošajai analīzei par Eiropas valstu dzelzceļa infrastruktūru, vidējais kravas vilciena smagums, kas tiek pārvadāts pa Somijas un Polijas dzelzceļa infrastruktūru, ir līdz 1500 tonnām, Vācijā – ap 500 tonnām, bet Latvijā dzelzceļa infrastruktūra pilnībā atbilst 22,5 tonnu ass noslodzei jeb spēj nodrošināt smago kravu pārvadājumus.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, “LDZ Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums “LDZ loģistika”.