Latvijas simtgadē paredz iekšzemes tūrisma uzplaukumu 2
2018. gadu vietējās tūrisma kompānijas sagaida kā iekšzemes tūrismam labvēlīgu saistībā ar Latvijas simtgades svinībām, kas varētu veicināt arī ārvalstu tūristu interesi apmeklēt Latviju, uzskata SIA “Latvia Tours” direktore Ieva Keiša.
Viņas vērtējumā 2017. gads tūrisma nozarē bijis veiksmīgs, lielā mērā pateicoties mierīgiem blakusapstākļiem, kas tiešā veidā ietekmē ceļotāju paradumus, piemēram, nemieri un terorakti dažādos reģionos, dabas katastrofas, kā arī vēsie laikapstākļi tepat Latvijā. Aizvadītajā gadā laimīgā kārtā šāda veida satricinājumu nav bijis sevišķi daudz, tāpēc būtiska ietekme uz nozares darbību nav bijusi.
Uzņēmumam “Latvia Tours” aizvadītais gads pagājis ļoti veiksmīgi. Ceļotāju paradumi aizvadītajā gadā bijuši nemainīgi – tā, piemēram, starp biežākajiem atvaļinājumu galamērķiem vietējo iedzīvotāju vidū ierindojās vienmēr tūristu iemīļotie Turcijas kūrorti, kuriem cieši pa pēdām seko saulainās Eiropas valstis – Grieķija, Itālija, Spānija utt.
Daļa iedzīvotāju atvaļinājumā lēma doties gada beigās, svētku brīvdienās, un šogad populārākais Jaungada svinību galamērķis mūsu klientu vidū bija tālā Bangkoka Taizemē. Šis gads arī parāda, ka joprojām populārs ir tāds ceļošanas veids kā bleisure (no angļu val. business + leisure), kas ļauj darījumu braucienu apvienot ar atpūtu, pievienojot komandējumam dažas atpūtas dienas. Saskaņā ar jaunāko “Latvia Tours” Ceļojumu indeksu šādu iespēju izmantojis katrs ceturtais aptaujātais valsts iedzīvotājs.
Arvien pieaug tehnoloģiju nozīme tūrisma nozarē – attīstās mākslīgais intelekts, kas atstāj pamanāmas pēdas gan klientu apkalpošanā, gan arī, piemēram, pakalpojumu popularizēšanā – to uzskatāmi var redzēt dažādās tūrisma izstādēs. Arvien lielāks kļūst dažādu mobilo lietotņu ceļotāju ērtībām piedāvājums, tiek radītas dažādas tehnoloģijas, kas pirms dekādes vēl liktos drīzāk zinātniskās fantastikas auglis, piemēram, tālvadības ceļojumu koferi.
“2018. ir Latvijas simtgades gads, tāpēc ceram, ka tas nesīs papildu aktivitāti ienākošā tūrisma segmentā. Šogad notiks arī Ziemas Olimpiskās spēles Dienvidkorejā, kas pavērs iespējas tūrisma aģentūrām gan informēt klientus par šīs valsts kultūras īpatnībām, gan, cerams, arī radīs pieprasījumu pēc nokļūšanās Phjončhanā,” vērtē I.Keiša.
Šis gads iezīmēs vēl vairākas vērā ņemamas izmaiņas – 25. maijā stāsies spēkā jaunā Datu aizsardzības regula (General Data Protection Regulation), kas ieviesīs nopietnas izmaiņas personas datu apstrādē un uzglabāšanā, ietekmējot arī ceļojumu aģentūru darbību. Savukārt starp šā gada izaicinājumiem jāmin pieaugošā konkurence, jo tūrisma aģentūras patlaban sacenšas ne tikai ar dažādiem tiešsaistes rīkiem, bet arī ar aviokompāniju, viesnīcu un citu nozares spēlētāju piedāvājumu. Tas nozīmē, ka ir jāmeklē arvien jauni veidi klientu piesaistei un lojalitātes veicināšanai, atzīst I.Keiša.