Latvijas piena pārstrādātājiem beidzot atvērts Ķīnas tirgus 0
Ar šodienu, 30. aprīli, desmit Latvijas pārtikas ražotājiem ir iespēja tirgot piena produktus Ķīnas veikalos, informē Ārlietu ministrijā (ĀM).
Ministrijā norāda, ka Latvijas piena produktu tirgošana lielajā austrumu valsts tirgū atļauta, jo Ķīnas Tautas Republikas Sertifikācijas un akreditācijas administrācija (CNCA) savā mājas lapā ir publicējusi sarakstu ar desmit Latvijas pārtikas ražotājiem, kuriem ļauts eksportēt uz Ķīnu tādus piena produktus, kā visa veida sieri, piena pulveri, krējumu un arī saldējumu.
Sarakstā iekļautajiem Latvijas eksportētājiem – AS “Preiļu siers”, AS “Rīgas piena kombināts”, AS “Valmieras piens”, SIA “Latvijas Piens”, AS “Cesvaines piens”, AS “Rankas piens”, AS “Smiltenes piens”, AS “Smiltenes piens” Blomes pienotava, AS “Jaunpils pienotava” un SIA “Rīgas piensaimnieks” – durvis uz Ķīnu ir atvērtas, un jau ar šodienu Latvijai ir iespēja tirgot minētos piena produktus Ķīnas veikalos.
Zemkopības ministrijā informē, ka pagājušā gada sākumā Ķīnas Sertifikācijas un akreditācijas administrācija inspicēja arī Latvijas kautuves, lai sertificētu svaigas un saldētas liellopu un aitu gaļas eksportu uz Ķīnu. Plānots, ka arī trīs Latvijas kautuves tuvākajā laikā tiks atļauts eksports uz Ķīnu.
Pozitīvais rezultāts Ķīnas tirgus apguvei panākts, cieši un konstruktīvi sadarbojoties Latvijas vēstniecībai Ķīnā, Pārtikas un veterinārajam dienestam un ĀM. Iespēja uzsākt piena produkcijas eksportu pozitīvi iezīmē nākamās nedēļas laikā gaidāmo zemkopības ministra Jāņa Dūklava (ZZS) un pavadošās uzņēmēju delegācijas vizīti Ķīnā, piebilst ĀM.
Jau vēstīts, ka Latvija iepriekšējos gados aktīvi strādāja, lai mūsu piena pārstrādātāji savu produkciju varētu pārdot Ķīnā. Šīs valsts atbildīgie dienesti pērn pārbaudīja un sertificēja vairākus Latvijas uzņēmumus. Eksporta sākšanai un produktu pārdošanai Ķīnā bija nepieciešams sarakstu ar sertificētajiem uzņēmumiem publicēt oficiālajā mājaslapā.
Latvija no Baltijas valstīm ir pirmā, kas piena produktus var pārdot Ķīnā.
Latvijas – Ķīnas Biznesa padomes valdes priekšsēdētājs Artis Kampars iepriekš “LA” norādīja, ka kopš 2000. gada piena produktu tirgus Ķīnā ik gadu aug par 10%. “Jau patlaban iespēju eksportēt izmanto Jaunzēlandes un Austrālijas uzņēmēji, kuru īpatsvars veido 60%. Vācijas, Nīderlandes un Francijas piena produktu īpatsvars no kopējā Ķīnas importa veido 25, bet ASV – desmit procentus. Ja mēs spētu iegūt kaut vienu procentu no šā tirgus, tas būtu milzīgs sasniegums!” tā Kampars.