Latvijas Pasts uzlabojis servisu: pusgada laikā izsūtījis 1,5 miljonus mobilo īsziņu aicinājumus 1
Pusgada laikā kopš 2017.gada novembra Latvijas Pasts klientiem piegādājis 1,5 miljonus aicinājumu mobilo īsziņu formātā, informējot par vienkāršo pārrobežu sīkpaku saņemšanu pasta nodaļās. Šis pakalpojums attiecas uz interneta veikalu nereģistrētajiem sūtījumiem, kam sūtītājs norādījis precīzu adresāta mobilā tālruņa numuru un ko izmēra dēļ nav iespējams ievietot saņēmēja pastkastītē. 2018.gada pirmajos četros mēnešos būtiski – par 0,9 miljoniem vienību – pieaudzis arī Latvijas Pastā apstrādāto ienākošo straptautisko sīkpaku apjoms, tā portālam “La.lv” pavēstīja Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja Gundega Vārpa.
Paātrinot vienkāršo pārrobežu sīkpaku piegādi, Latvijas Pasts 2017.gada novembrī sāka mobilo īsziņu formāta aicinājumu piegādi par sūtījuma saņemšanu pasta nodaļās klientiem, uz kuru sūtījumiem norādīts precīzs saņēmēja mobilā tālruņa numurs un kurus izmēra dēļ nav iespējams ievietot adresāta pastkastītē. Iepriekš adresāti aicinājumus par šādiem sūtījumiem saņēma papīra veidā savās pastkastītēs. Sešos mēnešos kopš šīs sistēmas ieviešanas Latvijas Pasta nosūtīto īsziņas aicinājumu skaits sasniedzis jau 1,5 miljonus.
Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns uzsver: “Mobilo īsziņu aicinājumi par vienkāršu nereģistrētu sūtījumu saņemšanu ir pakalpojums, ko mūsu klienti ļoti gaidīja. Mēs no savas puses esam pildījuši savu solījumu par e-aicinājumu ieviešanu, izsūtot jau 1,5 miljonus šādu īsziņu. Tagad strādājam pie nākamā efektivitātes un klientu servisa uzlabojumu posma – mobilajām īsziņām par reģistrētu sūtījumu saņemšanu.”
Līdz ar izmaiņām normatīvajā regulējumā Latvijas Pasts 2018.gadā uzsācis mobilās informēšanas mehānisma izstrādi arī attiecībā uz ierakstīto sūtījumu saņemšanu – tā kā ierakstīto sūtījumu piegāde ir precīzi regulēta normatīvajos aktos ar noteiktām prasībām tās nodrošināšanā, nododot tos saņēmējam tieši rokās, arī informēšanas risinājums būs atšķirīgs un tā izveide – sarežģītāka. Taču 2018.gadā ir plānota mobilo aicinājumu sistēmas ieviešana arī par reģistrēto sūtījumu saņemšanu.
Lai mobilo aicinājumu sistēma par vienkāršo nereģistrēto starptautisko sūtījumu saņemšanu funkcionētu efektīvi, Latvijas Pasts aicina visus klientus, kas noformē sūtījumus ārvalstu interneta iepirkšanās sistēmās, vienmēr norādīt pareizu mobilā tālruņa numuru. Šādu sūtījumu skaits turpina palielināties.
2018.gada pirmajos četros mēnešos salīdzinājumā ar analogu laika periodu 2017.gadā Latvijas Pastā apstrādāto ienākošo starptautisko sīkpaku skaits palielinājies par 0,9 miljoniem vienību jeb 38%, veidojot vairāk nekā 3,3 miljonus vienību. Vislielākais pieaugums vērojams šā gada aprīlī, kad starptautisko ienākošo sīkpaku apjoms pieauga par 52% attiecībā pret 2017.gada aprīli.
Kopumā 2017.gadā šādu sīkpaku skaits pārsniedza astoņus miljonus.
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 4000 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.