Foto – Dainis Bušmanis

“Latvijas mēbeles” uzņēmumi šogad prognozē mērenu izaugsmi 0

Asociācijas “Latvijas mēbeles” uzņēmumi šogad paredz pārdošanas apmēru pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, prognozē asociācijas izpilddirektore Ieva Erele. Pērn asociācijas biedru kopējais apgrozījums salīdzinājumā ar 2016.gadu pieauga par 10,2% un sasniedza 82,44 miljonus eiro, pateicoties eksporta pieaugumam. Arī 2017.gads būs ar pieaugumu, lai gan vērojams, ka Rietumeiropā mājsaimniecības mazāk tērē mīksto mēbeļu iegādei, līdz ar to vidējā pirkuma vērtība varētu samazināties, sacīja asociācijas vadītāja.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
VIDEO. “Spļāviens latviešu dvēselēs!” Cilvēkus pamatīgi satracina “Spēlmaņu nakts” priekšnesums
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
DHL lidmašīnas avārija Viļņā: traģisks negadījums vai Krievijas sabotāža? Publicēta pilotu un lidojuma kontrolieru saruna pirms traģēdijas… 152
Lasīt citas ziņas

Erele arī norādīja, ka lielie Latvijas mēbeļu ražošanas uzņēmumi stādā ar konkrētiem eksporta līgumiem un lielām veikalu ķēdēm Skandināvijā, Rietumeiropā vai pilda mazumtirdzniecības katalogu pasūtījumus. Sava veida nozares uzņēmēju izaicinājums ir piedāvāt arvien kvalitatīvāku preci konkrētajā tirgū aktuālajā cenu līmenī.

Asociācijas izpilddirektore arī atzina, ka vietējais tirgus mēbeļu tirgus gadiem ilgi stagnē. Taču, neraugoties uz pirktspējīgo iedzīvotāju sarukšanu, “Latvijas mēbeles” biedriem kopējos pārdošanas apmērus Latvijā izdodas noturēt aptuveni agrākajā līmenī. Būtisku pienesumu uzņēmumu apgrozījumā tas gan nenes.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tikmēr asociācijas biedrs, zīmola “Nakts mēbeles” (SIA “Marks M”) īpašnieks Juris Griķis pastāstīja, ka patlaban vietējā tirgū pieprasījums guļamistabu sektorā attīstās ar nelielu kāpumu, tomēr ir pāragri izdarīt secinājumus par tendencēm šogad.

Arī mēbeļu ražotāja “Elīza-K” valdes loceklis Aleksejs Koročkins atzina, ka pieprasījums pēc mīkstajām mēbelēm ir būtiski samazinājies. “Apgrozījums Latvijā samazinājies par 20%, tāpat samazinājumam ir tendence pieaugt arī visā Baltijas reģionā līdz pat 30-35%. Tendence ir negatīva, jo izejvielu iegādē novērojams cenu kāpums, kas ietekmē arī produkta gala cenu un pirktspēju,” sacīja Koročkins.

Mēbeļu ražotāja un salona “Čiekurs” īpašnieces SIA “Daiļrade koks” valdes priekšsēdētājs Andris Jansons informēja, ka patlaban eksporta tirgus ir ļoti aktīvs un pircējiem ir liela interese par dažādiem ražojumu segmentiem – gan bērnu mēbelēm, gan liekti līmētām mēbelēm, dzīvojamo istabu labiekārtojuma risinājumiem. “Arī materiālu piegādēs partneru vidū jūtams aktīvs darbs, jo tirgū pieprasījums pēc nažfiniera, plātņu materiāliem pieaug,” sacīja “Daiļrade koks” vadītājs.

Asociācijā norādīja – lai arī Latvijas mēbeļu eksportā kopumā vērojams kāpums, iedzīvotāju skaita samazināšanās dēļ mēbeļu ražotāji to tiešā veidā neizjūt. Tomēr uzņēmumiem, kas to vēl nav paveikuši, varētu būt nozīmīgi pārorientēties uz eksporta tirgiem.

“Eiropas klients arvien biežāk izvēlas Eiropas kvalitātes ražojumu. Tāpat, pieaugot jauno ēku būvniecības tirgum gan mazstāvu, daudzstāvu dzīvojamo ēku sektorā, gan sabiedrisko ēku sektorā, pieaug arī pieprasījums pēc mēbelēm,” rezumēja Erele.

Asociācija “Latvijas Mēbeles” apvieno 18 biedrus. Tās lielākie uzņēmumi ir “Valmieras mēbeles”, “Daiļrade koks” un “Pinus GB”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.