Latvijas kosmētikas ražotāji šogad piedzīvojuši strauju attīstību 0
Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas (LAKRA) apkopotie dati liecina, ka vietējie kosmētikas ražotāji šogad turpinājuši strauju attīstību, kopējam apgrozījumam palielinoties par aptuveni 25%.
Tas noticis pateicoties eksporta attīstībai, kā arī Latvijas tirgus izaugsmei, kur vietējie kosmētikas ražotāji ieņem arvien nozīmīgāku lomu.
Tāpat kā iepriekšējos gadus, aptuveni 90% saražotās produkcijas Latvijas kosmētikas ražotāji eksportē. Lielākais eksporta tirgus ir Eiropas Savienība (ES), kura potenciāls ir milzīgs – Eiropas iekšējās tirdzniecības apjoms ir aptuveni 25 miljardus eiro liels, un pēdējos gados tas nepārtraukti ir audzis.
LAKRA valdes priekšsēdētāja Ieva Plaude-Rēlingere norāda, ka šis gads vietējiem kosmētikas ražotājiem bijis notikumiem bagāts. Noteikti ir jāizceļ divi – “Madara Cosmetics” veiksmīgā kotēšanās biržā un “Stenders” īpašnieku maiņa, kas ļāva saglābt uzņēmumu, kurš šobrīd veiksmīgi turpina tālāko attīstību.
“Prieks, ka arvien nozīmīgāku daļu ieņem vietējais tirgus, jo Latvijas iedzīvotāju pirktspēja palielinās un arvien vairāk tiek novērtēti kvalitatīvi vietējie produkti,” atzīst Plaude-Rēlingere.
Asociācijas aprēķini liecina, ka šogad vietējo ražotāju apgrozījums jau sasniedzis 25 – 30 miljonu eiro robežas.
“Turklāt viņi nepārtraukti investē gan ražošanas attīstībā, gan jaunos produktos, kas liecina par mērķtiecīgu darbību, lai uzlabotu savu konkurētspēju vēl vairāk. Šogad vien investīcijas ir vairāku simtu tūkstošu apmērā,” uzver Plaude-Rēlingere.
Prognozes liecina, ka kosmētikas ražošanas industrija visā pasaulē turpinās augt arī nākamgad. Īpaši izaicinoši tirgi ir un būs Āzijas valstis un Tuvie Austrumi, kur kosmētikas industrija attīstās ļoti strauji.
Pēc Plaudes-Rēlingeres teiktā, ir vairāki vietējie ražotāji, kas salīdzinoši lielus apjomus eksportē ārpus ES robežām, taču tuvākajā nākotnē vēl joprojām lielākais eksporta tirgus būs ES.
Izaugsmi turpinās dabiski un videi draudzīgi produkti, kā arī arvien lielāku lomu ieņems e-komercija, kas kosmētikas industrijā neattīstās tik strauji kā citās nozarēs.
“Proti, informācija arvien vairāk tiks meklēta internetā un lielāka ietekme uz izvēli būs sociālo tīklu viedokļu līderiem, taču saloni un veikali vēl joprojām saglabās savas spēcīgās pozīcijas, jo skaistumkopšanas industrijā lielu pievienoto vērtību sniedz konsultācijas, kuras klienti var saņemt pie konsultantiem veikalos,” saka I.Plaude-Rēlingere.
LAKRA, kuras mērķis ir popularizēt mūsdienu Latvijas kosmētikas ražotājus un to produktus Latvijā un ārpus tās robežām, ir apvienojušies vairāki Latvijas ietekmīgākie kosmētikas nozares pārstāvji – “Madara Cosmetics”, “Bio2You”, “Stenders”, “Kinetics Nail Systems”, “Cosmetic Lab” un Ieva Plaude-Rēlingere.