Latvijas iedzīvotāji vasaras brīvdienām šogad tērēšot vairāk. Uz kā rēķina? 0
Gandrīz trešdaļa jeb 27% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vasaras brīvdienu aktivitātēm plānojuši tērēt vairāk nekā pagājušajā gadā, liecina “Ferratum Group Vasaras Barometra” rezultāti.
“Pozitīvi vērtējams, ka, plānojot savas vasaras brīvdienas, Latvijas iedzīvotāji šogad iecerējuši tām tērēt vairāk nekā pērn – tātad kopumā iedzīvotāju rocība pieaug. Turklāt, aizvien vairāk domājot par savu labsajūtu, prioritāri ieplānotas tiek finanses atpūtas un sporta aktivitātēm,” norāda Artis Bērziņš, Ferratum koordinators Latvijā.
“Bet par rocību runājot – vairāk nekā puse vasaras brīvdienu plāniem izmantos savus iekrājumus, kamēr 40% daļēji arī no finanšu iestāžu aizdevumiem, bet 7% – daļēji finansējumu segs ar kredītkarti,” atklāj A. Bērziņš.
Saskaņā ar aptaujas rezultātiem vislielākie izdevumi iecerēti personiskās/ģimenes atpūtas un sporta aktivitātēm (40%).
Kā otra aktivitāte vasaras brīvdienās, kurai aptaujātie iedzīvotāji iecerējuši atvēlēt lielākās finanses, ir Latvijas apceļošana (35%).
Bet, runājot tieši par ceļojumiem kopumā un finanšu apmēru, puse aptaujāto norāda, ka vasaras brīvdienās plānojuši tērēt 20% apmērā no sava budžeta.
Salīdzinot aptaujas rezultātus ar pērnā gada identisku periodu, pieaudzis arī to iedzīvotāju skaits, kuri gatavi par vienu nakti viesnīcā maksāt vairāk.
Savukārt, aplūkojot Ferratum Group datus par visām 17 valstīm, kurās veikts Vasaras barometra pētījums, kopumā aptaujātie visvairāk naudas būtu gatavi tērēt iekšzemes ceļojumiem (15% no budžeta), personiskās/ģimenes atpūtas aktivitātēm (12% no budžeta) un vasaras aktivitātēm, piemēram, došanās uz pludmalēm, sarīkojumiem un maltīšu ieturēšana restorānos (12% no budžeta).
Interesanti, ka, respondenti no Apvienotās Karalistes bija vienīgie, kuri šī pētījuma ietvaros augstu vērtēja modi, atzīmējot, ka lielākā daļa naudas vasaras periodā tiks atvēlēta vasaras apģērbam.
Kopš 2014.gada “Ferratum grupa” ir lūgusi saviem klientiem dalīties ar viņu tērēšanas paradumiem.
Aptauja tiek veikta divas reizes gadā – vienu reizi Eiropas vasaras brīvdienās un tieši pirms Ziemassvētkiem. Tās mērķis ir pārskatīt klientu tērēšanas uzvedību brīvdienās, kāda veida pirkumi tiek veikti un to, kā tēriņi atšķiras starp dažādām 17 valstīm.
“Ferratum Latvija” ir daļa no astotās vasaras brīvdienu barometra aptaujas. Latvijas aptaujā piedalījās 4671 respondents no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 61 gadam. Aptauja norisinājās no šā gada 26. aprīļa līdz 10.maijam.
“Ferratum Group” ir starptautiska kompānija, kas izsniedz īstermiņa aizdevumus un patēriņa kredītus internetā, kā arī kredītus maziem un vidējiem uzņēmumiem.
“Ferratum” dibināta 2005.gadā, tās galvenais birojs atrodas Helsinkos, Somijā. “Ferratum” šobrīd darbojas 25 valstīs visā Eiropā, Āfrikā, Dienvidamerikā, Ziemeļamerikā un Āzijas un Klusā okeāna reģionā.