Foto: pexels.com

Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk limonādes vietā izvēlas ūdeni 0

Iedzīvotāji ikdienā sākuši dzert ievērojami vairāk ūdeni, tā norāda 23% respondentu jaunākā “Maxima mazumtirdzniecības kompass” pētījumā. Savukārt vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem ūdens patēriņu ir palielinājuši vairāk kā puse respondentu (51%).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Skorpions – 19. novembris, Strēlnieks – 24. jūlijs: laimīgākā diena 2025. gadā katrai zodiaka zīmei
TV24
“No tautas tāpēc šogad noslauks pēdējo kapeiku!” Izrādās, ka valdības budžetā ierakstīts – “Latvenergo” jāiemaksā vismaz 200 miljoni eiro nodokļos
Receptes
Jāmeklē, dārgi, nav laika? 15 produkti, ko turēt pa rokai, lai atvieglotu veselīgu ēšanu visas nedēļas garumā
Lasīt citas ziņas
Tai pat laikā 20% no visiem aptaujātajiem norādījuši, ka samazinājies gāzēto dzērienu un limonādes patēriņš.

Ūdens patēriņš pieaudzis arī respondentu vidū no 18 līdz 24 gadiem – 29% norādīja, ka to izvēlas aizvien biežāk. Gāzēto dzērienu un limonādes patēriņš visvairāk samazinājies vecuma grupās no 18 līdz 24 gadiem (36%) un no 55 līdz 63 gadiem (22%). Novērots, ka vismazāk gāzētos dzērienus un limonādes patērē iedzīvotāji vecumā no 64 līdz 74 gadiem – tikai 44%.

CITI ŠOBRĪD LASA

Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” biznesa analītikas departamenta vadītāja, papildina: ““Maxima Latvija” pārdošanas dati arī apstiprina, ka klienti arvien vairāk domā par veselīgu dzīvesveidu – pēdējo piecu gadu laikā ūdens apgrozījums bezalkoholisko dzērienu kategorijā palielinājies visstraujāk. Pērn pārdoto ūdens litru daudzums pieauga par 26,8%, jo īpaši negāzēta ūdens.

Līdzīgas tendences novērojam arī kaimiņvalstīs – Lietuvā un Igaunijā ūdens apgrozījuma daļa bezalkoholisko dzērienu kategorijā ir palielinājusies.”

Saldināto dzērienu kategorijā apgrozījuma pieauguma līderos izvirzās Latvijas tradicionālais dzēriens kvass – tā patēriņš pieaudzis par 19,3 procentpunktiem, bet samazinājies pieprasījums pēc vitamīnu dzērieniem.

Visbiežāk patērētie bezalkoholiskie dzērieni iedzīvotāju vidū ir tēja un kafija, vismaz reizi dienā tos izvēlas 92% respondentu. “Maxima Latvija” pārdošanas dati liecina, ka kafijas patēriņā būtiskas izmaiņas nav novērotas, bet tējas apgrozījums ir samazinājies visās Baltijas valstīs; galvenokārt tas krities pēc tējas, kas nopērkama paciņās.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.