Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk limonādes vietā izvēlas ūdeni 0
Iedzīvotāji ikdienā sākuši dzert ievērojami vairāk ūdeni, tā norāda 23% respondentu jaunākā “Maxima mazumtirdzniecības kompass” pētījumā. Savukārt vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem ūdens patēriņu ir palielinājuši vairāk kā puse respondentu (51%).
Ūdens patēriņš pieaudzis arī respondentu vidū no 18 līdz 24 gadiem – 29% norādīja, ka to izvēlas aizvien biežāk. Gāzēto dzērienu un limonādes patēriņš visvairāk samazinājies vecuma grupās no 18 līdz 24 gadiem (36%) un no 55 līdz 63 gadiem (22%). Novērots, ka vismazāk gāzētos dzērienus un limonādes patērē iedzīvotāji vecumā no 64 līdz 74 gadiem – tikai 44%.
Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” biznesa analītikas departamenta vadītāja, papildina: ““Maxima Latvija” pārdošanas dati arī apstiprina, ka klienti arvien vairāk domā par veselīgu dzīvesveidu – pēdējo piecu gadu laikā ūdens apgrozījums bezalkoholisko dzērienu kategorijā palielinājies visstraujāk. Pērn pārdoto ūdens litru daudzums pieauga par 26,8%, jo īpaši negāzēta ūdens.
Saldināto dzērienu kategorijā apgrozījuma pieauguma līderos izvirzās Latvijas tradicionālais dzēriens kvass – tā patēriņš pieaudzis par 19,3 procentpunktiem, bet samazinājies pieprasījums pēc vitamīnu dzērieniem.
Visbiežāk patērētie bezalkoholiskie dzērieni iedzīvotāju vidū ir tēja un kafija, vismaz reizi dienā tos izvēlas 92% respondentu. “Maxima Latvija” pārdošanas dati liecina, ka kafijas patēriņā būtiskas izmaiņas nav novērotas, bet tējas apgrozījums ir samazinājies visās Baltijas valstīs; galvenokārt tas krities pēc tējas, kas nopērkama paciņās.