Latvijas Gada auto 2014 pretendentu pirmais testa brauciens 0
Žūrijas locekļi ar jaunajiem automobiļiem pulcējās Rīgā pie Biķernieku kompleksās sporta bāzes muzeja un tālāk devās uz Raganu, kur par bāzes vietu kalpoja atpūtas komplekss “Raganas ligzda”.
Šā gada konkursam pašlaik jau pieteikti 17 automobiļi: “Mazda 6”, “Ford Kuga”, “Honda CR-V”, “Renault Captur”, “Renault Clio”, “Nissan Note”, “Nissan Juke Nismo”, “Škoda Octavia”, “Toyota Auris”, “Toyota Rav4”, “Fiat Panda 4×4”, “Opel Mokka”, “Opel Adam”, “Peugeot 2008”, “Peugeot 308”, “Kia Pro Cee’d”, “Hyundai Santa Fe”. No tiem pirmajā testa braucienā piedalījās 12 pretendenti.
Tālāk ieskatam dažu žūrijas locekļu pirmie iespaidi pēc testiem.
Marats Blate, “Sixt” valdes loceklis: “Paredzu, ka Latvijas tirgū panākumi būs jaunajai “Škoda Octavia”. Manuprāt, no dizaina viedokļa beidzot iznācis pabeigts, klasiska izskata automobilis. Salonā patika dažādi pārdomāti sīkumi, kas kopā rada komforta sajūtu.
Vēl mani patīkami pārsteidza “Renault Clio”. Laba ergonomika, lieliski brauc pa visādas kvalitātes ceļiem. “Ford Kuga” joprojām laba vadītāja sēdpozīcija un precīza vadāmība. “Honda CR-V” jaunās paaudzes modelis attīstībā pakāpies vēl par solīti uz augšu. “Toyota Auris” patika, cik precīzi automātiskajai pārnesumkārbai rokas režīmā pārslēdzas ātrumi. “Peugeot 2008”, salīdzinot ar radinieku “208”, kurš ļoti patika, likās nedaudz samocīts.”
Uldis Rolis, SIA “Rolis” valdes loceklis: “Interesanti bija salīdzināt divus “Opel Mokka” – vienu ar benzīna, bet otru ar dīzeļmotoru. Benzīnnieks patika krietni labāk. Dīzelis likās paskaļš. “Mazda 6” labi izskatās, salonā nav nekā lieka. Vienīgi lielceļa smiltis pārāk skaļi dzirdamas riteņu arkās. “Toyota Auris” interjera dizains nav saprotams, bet motors kopā ar automātisko kārbu strādā labi. “Peugeot 2008” uzmanību piesaistīja pārāk liels pārnesumkārbas kloķa gājiens. Patīkama, maza stūre ar ērtiem vadības slēdžiem. “Škoda Octavia” ir absolūti klasiska, bet “Ford Kuga” labi vadās.”
Raimonds Zandovskis, “Delfi auto” redaktors: “”Hyundai Santa Fe” ir Latvijas apstākļiem vispusīgi piemērots. Laba pilnpiedziņa, augsts komforta līmenis, ļoti plašas aprīkojuma iespējas, ietilpīgs un ērts salons, elegants izskats. “Renault Clio” lai arī bija ne ar to jaudīgāko dzinēju, tas bija ļoti patīkami vadāms un sagādāja prieku, ātri braucot.
“Nissan Juke Nismo” patīkami pārsteidza ar to, ka katrā pozīcijā tas nedaudz uzlabots, kopā sniedzot sportisku sajūtu. Pagriezienos ļoti stabila vadāmība bez nepietiekamas pagriežamības sajūtas. Salīdzinot tiešos konkurentus “Peugeot 2008” un “Renault Captur”, varu teikt, ka lai arī konceptuāli ļoti līdzīgi, faktiski tie ir katrs savai auditorijai.
“2008” ir tāds paraktiskāks un ģimeniskāks, bet “Captur” ir atraktīvāks, uz jauniešu auditoriju orientēts.”
Aivars Zavadskis, arhitekts: “Gandrīz premium klases līmenī ir “Mazda 6”. Gan bruakšanas, gan izskata ziņā. “Škoda Octavia” ir ļoti korekta mašīna, ideāli piemērota kādam ierēdnim. Radiatora reste kļuvusi gaumīga, kopumā dizainā ir mierīgākas līnijas. “Hyundai Santa Fe” spērusi platu soli kvalitātes un ērtību ziņā. “Opel Mokka” ir ļoti laba kvalitātes ietilpības un cenas attiecība. “Renault Clio” labi iet, provocē braukt ātri. Vienīgi nepatika pulētās plastmasas pārpilnība salonā.”