Foto – Karīna Miezāja

“Latvijas dzelzceļš” veido Jauno Zīda ceļu
 0

Uz Afganistānu nosūtīts 100 000. konteiners, nemilitārās kravas papildinās kravas uz Vidusāzijas valstīm un Ķīnu. 


Reklāma
Reklāma

 

TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 brīnumēdieni! Pārtikas produkti, kuru regulāra iekļaušana ēdienkartē kavē ādas novecošanos
Lasīt citas ziņas

No Rīgas brīvostas VAS “Latvijas dzelzceļš” meitas uzņēmuma SIA “Ldz Cargo” komplektētā vilciena sastāvā šonedēļ uz Afganistānu aizceļoja 100 000. nemilitārās kravas konteiners kopš tā saucamā Ziemeļu apgādes tīkla (“Northern Distribution Network”) izveides 2009. gadā. Šis apgādes tīkls, kuru dēvē arī par Jauno Zīda ceļu, nodrošināja un aizvien nodrošina NATO valstu karavīru apgādi Afganistānā un deva iespēju vēl plašākā mērogā parādīt sevi uzņēmumam “Ldz Cargo” un “Ldz Cargo loģistika”, kas nodrošina kravu sūtīšanas formalitātes.

Ziemeļu apgādes tīkla atzars no Rīgas brīvostas nozīmē kravu vešanu pa dzelzceļu vairāk nekā 5100 km attālumā cauri Krievijai, Kazahstānai un Uzbekistānai līdz Afganistānas ziemeļu daļai, kur piegādei adresātam konteineros esošās preces tālāk pārkrauj kravas automašīnās. “Ldz Cargo” ir atbildīgs par kravas pārvadāšanu Latvijā, tālāk līdz Afganistānai atbildību uzņemas uzņēmuma sadarbības partneri. Pirms tīkla izveides kravas uz Afganistānu veda caur Pakistānu, šo ceļu dažādu iemeslu dēļ izmantot nevarēja. Kopš 2009. gada caur Rīgu nosūtīti 75 000 konteineru.

CITI ŠOBRĪD LASA

ASV vēstnieks Latvijā Marks Pekala svinīgajā 100 000. konteinera nosūtīšanas pasākumā Rīgas brīvostā uzsvēra – caur Ziemeļu apgādes tīklu kopš 2009. gada ir nosūtītas preces ar kopējo svaru vairāk nekā divi miljoni tonnu. Uzrunā klātesošajiem savas valsts, Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un citu valstu pārstāvjiem vēstnieks šo tīklu novērtēja kā “‘smaga darba, radošuma un sadarbības iznākumu”. Guntis Mačs, “Ldz Cargo” valdes priekšsēdētājs vēlāk atzina – viņa vadītais uzņēmums agrāk konteineru pārvadājumus nebija veicis un bija pirmais no Baltijas valstīm (vēlāk kravu pārvadājumus sāka arī Lietuvas un Igaunijas uzņēmumi), kam vajadzēja nodrošināt konteineru nokļūšanu līdz galamērķim vairāk nekā 5100 km attālumā. “Atskatoties uz paveikto, redzam, ka, iesaistoties šajos pārvadājumos, patlaban esam ieguvuši pazīstamību, pārliecību un reputāciju. Ekonomiskais ieguvums ir cilvēkiem nodrošinātās darba vietas. Esam gatavi, mums ir pietiekami daudz vagonu šāda veida kravu pārvadājumu palielināšanai,” tā G. Mačs. Bet “Ldz Cargo” valdes loceklis Andris Reķis atceras, ka sākums drošai pārvadājumu nodrošināšanai uz Afganistānu nebija viegls, jo bija jānodrošina sadarbība starp ministrijām, privātajiem uzņēmējiem un valstij piederošu uzņēmumu.

Paskaidrošu, ka NATO spēkiem paredzētās kravas galvenokārt Rīgas brīvostā ved no Eiropas valstīm un ASV. 


Satiksmes ministrs Anrijs Matīss vērš uzmanību uz Ziemeļu apgādes tīklu kā multimodālo tīklu, kas ietver jūras, sauszemes pārvadājumus, kā arī pārvadājumus, izmantojot gaisa satiksmi. “Mēs saviem sabiedrotajiem pierādījām – mums var uzticēties. Varējām nodrošināt augsta līmeņa kravu apkalpošanu par konkurētspējīgām cenām. Patlaban nedrīkstam apstāties – ir jādomā, jānodrošina, lai pa Jauno Zīda ceļu plūstu arī komerciālās kravas,” tā A. Matīss. Precizēšu, ka sabiedroto spēki Afganistānu pakāpeniski atstāj, tāpēc armijai vajadzīgās kravas būtu mērķtiecīgi aizvietot ar citām kravām.

Satiksmes ministram jautājumā par Jaunā Zīda ceļa komercializāciju piekrita arī ārlietu ministrs Edgars Rinkevičs, kas pasākuma viesiem solīja – pienāks laiks, kad uz Afganistānu būs aizsūtīti miljons konteineru. Ārlietu ministrs neseno valsts vizīšu laikā Kazahstānā un Uzbekistānā jutis lielu interesi par Ziemeļu apgādes tīklu un iespējamo sadarbību ar Latviju. Piemēram, Kazahstāna esot ieinteresēta visu veidu kravu pārvadājumos.

Reklāma
Reklāma

Par to, ka tie nav vien vārdi, liecina cita “Latvijas dzelzceļa” meitas uzņēmuma “Ldz Cargo loģistika” 5. jūnijā Minhenē notikušās starptautiskās izstādes “Transport logistic” laikā parakstītais sadarbības līgums ar Kazahstānas loģistikas kompāniju “Kedentransservis”. Šis līgums pavērs “Latvijas dzelzceļam” pieeju Ķīnas tirgum – šīs lielās valsts kravu piesaisti un loģistiku.

To, cik augsti Baltijas valstu veikumu Ziemeļu apgādes tīkla izveidē vērtē ASV, liecina arī ASV valsts sekretāra palīga vietnieces Dienvidu un Centrālās Āzijas lietās Līnas Treisijas ierašanās uz 100 000. konteinera nosūtīšanas pasākumu Rīgas universālajā terminālī. Politiķe vakar arī piedalījās “Ārlietu ministrijas un Satiksmes ministrijas rīkotajā seminārā “Transporta koridori starp Āzijas sirdi un pasauli”.

Kā uzsver G. Mačs, SIA “Ldz Cargo” un visam “Latvijas dzelzceļa” koncernam attīstīt konteineru pārvadājumus ir īpaši svarīgi tāpēc, ka tiem ir vislielākā pievienotā vērtība salīdzinājumā ar citiem kravu veidiem.

{source}
<iframe width=”560″ height=”315″ src=”http://www.youtube.com/embed/f-T_fLep2_U” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}

Patlaban var teikt – “Ldz Cargo” pārbaudījumu ar nemilitāro kravu piegādi NATO spēkiem Afganistānā izturēja. Par to liecina arī uz Afganistānu sūtītās cita veida kravas, tostarp aviācijas degviela, kā arī “Ldz Cargo” iekļaušana to 167 Eiropas vadošo transporta un loģistikas uzņēmumu pulkā – ar reitingu “spēcīgs”. Reitingu aizvadītajā nedēļā paziņoja Lielbritānijas tirgus analīzes uzņēmums “Plimsoll”. Svarīgi precizēt – vēl 165 no 500 Eiropas vadošajiem nozares uzņēmumiem pārdošanas rādītāji pērn uzlabojās, tomēr tie rada pamatotus riskus peļņas apjoma kritumam. Šā iemesla dēļ “Ldz Cargo” veikums ir īpašas atzinības vērts.

Pēc reitinga rezultātu publiskošanas koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis uzsvēra: “Tas ir pelnīts un pārliecinošs novērtējums. Iekļūšana 167 spēcīgāko nozares uzņēmumu vidū ir skaidrs vēstījums gan esošajiem, gan arī potenciālajiem sadarbības partneriem Eiropā, NVS valstīs un pasaulē attīstīt un būt pārliecinātiem par sadarbību ar “Latvijas dzelzceļu”.”

 

Kravas no Rīgas uz Afganistānu

No 2012. gada aprīļa līdz 2013. gada aprīlim ASV Aizsardzības loģistikas aģentūra caur Latviju uz Afganistānu pārvietoja 13 620 tonnas kravu.

Kopš 2012. gada jūnija, kad ASV sāka izvest daļu preču no Afganistānas, atpakaļ ir pārvestas 6356 tonnas kravu.

Kravu konteinerus pārvieto ar konteinervilcienu “Baltika – Tranzīts”, kas maija beigās atzīmēja 10 gadu darbības jubileju. 95% šā konteinervilciena kravu ienāk Rīgas ostā, atlikušās Lietuvā un Igaunijā. Vilcienu sastāvu formē Rīgā Šķirotavas stacijā.

Kravas līdz Uzbekistānas–Afganistānas robežai nonāk 16 dienu laikā.

{gallery id=”1823″}

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.