“Latvijas dzelzceļš” plāno sadarboties ar Krievijas dzelzceļu īpaši garu vilcienu sastāvu pārvadāšanā 1
VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs šonedēļ Kaļiņingradā tikās ar Krievijas dzelzceļa Kaļiņingradas filiāles vadību, lai pārrunātu sadarbības spēcināšanu kravu pārvadājumu apjoma palielināšanai, informē uzņēmuma Arējās komunikācijas daļa.
Sarunu gaitā VAS “Latvijas dzelzceļš” vadītājs un Krievijas dzelzceļa Kaļiņingradas filiāles vadība vienojās par abu valstu dzelzceļu ieinteresētību spēcināt sadarbību kravu pārvadājumos, un viens no sadarbības virzieniem būtu īpaši garu kravas vilcienu sastāvu pārvadāšana starp Krieviju un Kaļiņingradas apgabalu, izmantojot Latvijas dzelzceļa infrastruktūru.
Ņemot vērā prognozēto kravas apjomu palielināšanos satiksmē ar Kaļiņingradas apgabalu, tikšanās laikā Kaļiņingradas dzelzceļa vadība izteikusi vēlmi izmantot LDz infrastruktūru, lai tranzītā pārvadātu tādus kravas vilcienu sastāvus, kuros ietilpst 100 vagoni. Lai gan LDz līdz šim nav pieredzes ar tik garu vilcienu sastāvu pārvadājumu organizēšanu, LDz valdes priekšsēdētājs izteica gatavību izvērtēt iespēju šādu sastāvu kustības nodrošināšanu.
Līdz šim garākais vilciena sastāvs, kas tranzītā šķērsojis Latvijas teritoriju no Krievijas uz Kaļiņingradu, bija ar 75 ritošā sastāva vienībām un tas svēra 7460 tonnu. Standarta kravas vilciens ir līdz 57 vienībām garš un nepārsniedz 6000 tonnu, bet visbiežāk pa “Latvijas dzelzceļa” infrastruktūru pārvietojas ap 3000 tonnu smagi kravas vilcieni.
Tikšanās laikā LDz arī aicināts intensificēt sadarbību ar Ķīnu kravu pārvadājumos pa dzelzceļu, tostarp turpināt sadarbību ar uzņēmumu “TransContainer”. Savukārt Krievijas dzelzceļš no savas puses izskatīs iespēju pagarināt šī vilciena sastāvu no pašreizējām 57 vienībām līdz 65 vienībām. Saskaņā ar panākto vienošanos, LDz kopīgi ar uzņēmumu “TransContainer” būs jāizstrādā loģistikas pakalpojums konteinervilcienu nogādāšanai pa dzelzceļu no Ķīnas uz Baltijas un Skandināvijas valstīm.
VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.
LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, kā arī ierindojas starp desmit vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītajiem Latvijas uzņēmumiem “Prudentia” un “Nasdaq Riga” ik gadu veidotajā sarakstā.