Foto: F64

“Latvijas dzelzceļš” nodrošina uzņēmuma finanšu stabilitāti 0

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) šā gada pirmajā ceturksnī ir turpinājis nodrošināt stabilu finanšu darbību, sasniedzot 8,5 miljonu eiro lielu peļņu. Tas panākts nodrošinot nemainīgas kvalitātes publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanu, kā arī īstenojot restrukturizāciju LDz koncerna ietvaros un tādējādi paaugstinot darbības efektivitāti.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

LDz neto apgrozījums pirmajos trijos šā gada mēnešos bija 53 miljoni eiro jeb par vienu miljonu eiro mazāk nekā 2017.gada 1.ceturksnī. Uzņēmuma peļņa gada pirmajā ceturksnī sasniegusi 8,5 miljonus eiro.

LDz viceprezidents Aivars Strakšas norāda, ka gada pirmais ceturksnis parādījis kravu pārvadājumu ciklisko dabu un atkarību no dažādiem citiem ekonomiskajiem procesiem. Tomēr LDz ir saglabājis finanšu stabilitāti un nodrošinājis peļņu. “Tādējādi uzņēmums ir pierādījis, ka spēj nodrošināt finanšu līdzsvaru pie mainīgiem kravu apjomiem. Būtiska loma bijusi arī koncerna restrukturizācijai, pārkārtojot vilcienu kustības vadības organizāciju, infrastruktūras uzturēšanas un remonta darbu, kā arī manevru darbu veikšanu un tādējādi paaugstinot LDz darbības efektivitāti.”

CITI ŠOBRĪD LASA

67,3% no LDz neto apgrozījuma veido kravu pārvadātāju maksājumi par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Šī gada pirmajā ceturksnī pa LDz infrastruktūru kopumā pārvadāti 12 miljoni tonnu kravu, kas ir par 2,2 miljoniem tonnu mazāk nekā pērn pirmajos trīs mēnešos. Pagājušā gada pirmajā ceturksnī pārvadāti 4,9 miljardi tonnkilometru, savukārt, šogad 4,4 miljardi. Pavasara mēnešos kravu apjoms salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir stabils.

Savukārt pasažieru pārvadājumos pa LDz infrastruktūru pirmajā ceturksnī pārvadāti 3,9 miljoni pasažieru, kas ir par 2% vairāk nekā iepriekšējā gada pirmajos mēnešos.

Ņemot vērā kravu pārvadājumu struktūras izmaiņas, LDz turpina darbu pie alternatīvu darbības virzienu attīstīšanas, tostarp piedāvājot klientiem un sadarbības partneriem kombinētos un konteinervilcienu pārvadājumus. Neraugoties uz ģeopolitiskajām norisēm reģionā, LDz turpina attīstīt modernu, efektīvu un videi draudzīgu infrastruktūras un loģistikas uzņēmumu grupu, nākotnē orientējoties uz pieaugošu viedo tehnoloģiju pielietojumu, kas palīdz gan uzlabot iekšējo procesu efektivitāti, gan piedāvāt koncerna klientiem arvien ērtākus pakalpojumus un loģistikas risinājumus.

Stabilas turpmākās investīciju darbības nodrošināšanai būtisks ir LR Ministru kabineta 3.maija lēmums pa peļņas atstāšanu uzņēmuma rīcībā. Dividendēs izmaksājamā peļņas daļa tiks novirzīta publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras attīstībai un atjaunošanai, tajā skaitā, rezerves veidošanai, kas var tikt izmantota LDz darbības ilgtspējas saglabāšanai un plānoto publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras projektu īstenošanai.

VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.