“Latvijas dzelzceļš” iesniedz elektrifikācijas projektu CFLA 0

Pagājušajā nedēļā, 28.februārī “Latvijas dzelzceļš” (LDz) iesniedza Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai precizētu lielo dzelzceļa infrastruktūras projektu “Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija”.

Reklāma
Reklāma
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 brīnumēdieni! Pārtikas produkti, kuru regulāra iekļaušana ēdienkartē kavē ādas novecošanos
Lasīt citas ziņas

Pagājušā gada 5.decembrī Ministru kabinetā tika pieņemts zināšanai Satiksmes ministrijas sniegtais informatīvais ziņojums “Par lielā projekta “Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija” sagatavošanas progresu un projekta īstenošanas risinājumiem”, kas paredz projekta pirmo posmu (Daugavpils – Krustpils; Rēzekne – Krustpils – Rīga) īstenot plānotajā apjomā un virzienā, taču neradot ietekmi uz valsts budžetu. Paredzēts, ka projekta īstenošanai tiks izmantoti Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļi un LDz finansējums.

Šādu risinājumu izdevies panākt, jo tehnoloģiju attīstības rezultātā LDz izdevās samazināt projekta pirmā posma kopējās izmaksas no 519 miljoniem eiro līdz 441 miljonam eiro, tādējādi ļaujot nepieciešamo līdzfinansējumu uzņēmumam piesaistīt pašam, bez valsts ieguldījuma. Par to notiek sarunas ar Eiropas Investīciju banku.

CITI ŠOBRĪD LASA

Projekta iesniegums ir precizēts atbilstoši jaunajiem tehniskajiem risinājumiem un izmaiņām finansējuma apjomā, nemainot projekta iznākuma un rezultāta rādītājus, tajā skaitā, aktualizējot Projekta izmaksu-ieguvumu analīzi un nepieciešamos dokumentus saskaņojot ar Eiropas Komisijas ekspertiem (JASPERS).

Lielā projekta “Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija” īstenošana paredzēta 6.2.1.specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti” ietvaros, paredzot pieejamo Kohēzijas fonda finansējuma 347 miljonu eiro apmērā. Projekta pirmo posma īstenošanai Projekta iesnieguma apstiprināšanas gadījumā Eiropas Komisijā.

VAS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.