“Latvijas dzelzceļš” augustā sasniedzis vēsturiski augstākos graudu pārvadājumu rādītājus 0
Augustā pa VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) infrastruktūru ir pārvadāts vēsturiski lielākais graudu kravu apjoms, aģentūru LETA informēja LDz pārstāvji.
Augustā par pārvadājumiem atbildīgā LDz meitas sabiedrība SIA “LDZ Cargo” ir pārvadājusi 4700 vagonus jeb 327 540 tonnas ar vietējās izcelsmes graudiem, kas ir par 26% vairāk nekā 2019.gada augustā. Lielākā daļa kravu nogādātas ostās – 290 420 tonnu. Savukārt kopumā augustā pa dzelzceļu ir pārvadāti 467 830 tonnas graudu.
Arī septembrī, turpinoties labības kulšanas un pārvadāšanas sezonai, “LDZ Cargo” prognozē intensīvu darbu un ievērojamus kravu apjomus. Lai gan augusts šogad bija intensīvākais graudu pārvadājumu mēnesis, arī septembrī turpināsies kulšanas darbi, un saskaņā ar “LDZ Cargo” prognozēm, šomēnes varētu tikt pārvadāti 3500 vagoni ar graudiem. Turpmākos mēnešus skaits svārstīsies vidēji no 1000 līdz 2000 pārvadātiem graudaugu vagoniem mēnesī.
Graudu pārvadājumu vēsturiskais rekords sasniegts, pateicoties sinhronizētam iekraušanas un izkraušanas procesam, savlaicīgai informācijas apritei starp iesaistītajiem partneriem, kā arī vairāku gadu gaitā uzkrātajai pieredzei, norādīja LDz pārstāvji.
“Uzkrātā pieredze un rūpīga tās analīze, uzlabojot piedāvātos pakalpojumus, ir ļāvusi LDz sasniegt vēsturiski augstākos vietējo graudaugu pārvadājumu rādītājus. Šajā graudu sezonā, kad būtiska ir savlaicīga pārvadājumu izpilde, esam pārliecinoši pierādījuši, ka dzelzceļš ir viens no ērtākajiem, kvalitatīvākajiem un izdevīgākajiem graudu transportēšanas veidiem,” informēja LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.
Kopumā šā gada astoņos mēnešos pa LDz infrastruktūru ir pārvadāti 2,27 miljoni tonnu graudu, kas ir par 36 290 tonnām vairāk nekā 2019.gada astoņos mēnešos. Šāds apjoms šogad sasniegts, pateicoties vietējās izcelsmes graudu pārvadājumiem.
LDz apgrozījums šogad pirmajā pusgadā bija 64,663 miljoni eiro, kas ir par 33,8% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā, bet kompānijas peļņa samazinājusies piecas reizes – līdz 858 912 eiro.
“Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums.
Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, “LDz Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums “LDz infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums “LDz ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums “LDz apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums “LDz loģistika”.