Latvijas Daudzbērnu ģimeņu apvienības valdes priekšsēdētāja: “Tas lielākais klupiens mums ir sanācis ar “Skola 2030″” 23
“Kā četru bērnu mamma es esmu 20 gadu garumā izbaudījusi to, kā mainās izglītības sistēma, kāda tā ir dažādās izglītības iestādēs. Tā nepātraukti mainās,” TV24 raidījumā “Preses klubs” viedoklī dalās Latvijas Daudzbērnu ģimeņu apvienības valdes priekšsēdētāja Elīna Treija.
“Es domāju, ka tas lielākais klupiens mums ir sanācis ar “Skola 2030”, ar kompetenču izglītību, kur tas ir bijis moderns trends radīt jaunu mācīšanās sistēmu, kas beigās nesanāca,” stāsta Treija.
Iemesli, kāpēc “Skola 2030” izgāzās varētu būt vairāki, nepietiekami mācību materiāli skolotājiem un līdz galam neizstrādātas metodikas. Tā sistēma līdz galam netika īstenota tā, kā sākotnēji ieviesēji bija cerējuši.
Treja gan skaidro, ka, vērtējot saturu un kvalitāti, projektā “Skola 2030” noteikti ir arī daudzas labas lietas: “Tomēr tas viss atstāj iespaidu, ka tā ir tikai tāda virspusēja gramstīšanās dažos mācību priekšmetos.”
Saeimas deputāts Ingmārs Līdaka komentē, ka mēģinājums integrēt mācību priekšmetus nav veiksmīgs, jo skolotājs pats ir mācījies kaut ko vienu un tad viņam jāiekļauj savā priekšmetā, piemēram, bioloģija, par kuru viņš varbūt neko nezina.
Elīna Treija pieļauj, ka, iespējams, skolotājam vēl ir pamata akadēmiskā bāze, ko viņš savā laikā apguvis.
“Viņš vēl var uz šādiem piemēriem mēģināt iznest to saturu. Tomēr, ja bērnam tā pamata bāze ar zināšanām netiek iedota un viss tiek mācīts caur tādu pieskaršanās sistēmu, ļoti sagrāpstīti tas viss liekas. Man ir ar ko salīdzināt. Man ir meitas, kas beigušas 1.ģimnāziju un man ir dēli, kas iet cauri šai jaunajai mācību pieejai,” viedoklī dalās Latvijas Daudzbērnu ģimeņu apvienības valdes priekšsēdētāja Elīna Treija.