AS “Latvijas balzams”
AS “Latvijas balzams”
Foto: LETA

“Latvijas balzams” ražotnes ekskursiju centrā ieguldītās investīcijas plāno atpelnīt septiņu gadu laikā 0

Baltijā lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs AS “Latvijas balzams” tā ražotnes ekskursiju centrā ieguldītās investīcijas plāno atpelnīt septiņu gadu laikā, informēja kompānijas valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Centra izveidē ieguldītais investīciju apmērs vēl neesot precīzi aprēķināts.

Viņš teica, ka ekskursiju centrs izveidots ar mērķi sniegt ieskatu kompānijas ražotnes vēsturē, attīstībā un ražošanas procesos, kā arī sekmēt sabiedrības izpratni par dzērienu ražošanas industriju. “Šis projekts nav gluži kā 100% biznesa projekts, līdz ar to nav tāda liela mērķa, cik ilgā laikā tam jāatmaksājas. Taču ir vēlme ieguldītos līdzekļus atgūt līdz septiņu gadu laikā,” sacīja Geidāns.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Latvijas balzams” valdes priekšsēdētājs atturējās prognozēt, cik daudz apmeklētāju šogad varētu izdoties uzņemt. Taču ekskursiju centra atklāšanā viņš novēlēja šim projektam jau šogad, tā pirmajā atklāšanas gadā sasniegt ambiciozu mērķi – 1000 apmeklētāju.

Geidāns teica, ka jau ilgāku laiku uzņēmums ir saskāries ar iedzīvotāju un tūristu vēlmi apmeklēt ražotni, taču iepriekš šāda iespēja bija vien ierobežotam lokam cilvēku, pārsvarā alkoholisko dzērienu nozarē strādājošajiem. Agrāk uzņēmumam bija citas prioritātes, tāpēc ekskursiju iespējas netika piedāvātas.

“Pirmo reizi pagājušogad nospriedām, ka varam ekskursiju iespējas nodrošināt. Taču nevēlējamies, lai projekts top ātri un nepietiekami labi, bet tā kārtīgi, līdz galam,” teica Geidāns, skaidrojot, kādēļ šāda centra izveidei bija nepieciešams apmēram gads.

Viņš norādīja, ka neesot īpašas mērķa grupas, kurai speciāli paredzēta ekskursiju centra apskate. To aicināts apmeklēt ikviens interesants, kurš sasniedzis vismaz 18 gadu vecumu. Ekskursijām ir pieteiktais jau pirmās tūristu grupas, tostarp no Latvijas un Krievijas. Ekskursijai iespējams pieteikties, aizpildot pieteikumu formu, kas pieejama uzņēmuma mājaslapā. Ekskursijas cena ir 15 eiro.

Ekskursijās būs iespējas iepazīsties ar spirtu un filtrēšanas procesiem, degvīna un citu dzērienu gatavošanu, par etiķetēm un pudelēm, par pildīšanu un citām alkoholisko dzērienu ražošanas nozarei raksturīgām lietām. Tāpat varēs nobaudīt 15 zālīšu uzlējumu, kas atrodams visu “Rīgas Melnā Balzama” veidu sastāvā.

Otrdien, 30.aprīlī “Latvijas balzams” ražotnes ekskursiju centra atklāšanas dienā aprit 119 gadi kopš dienas, kad tika parakstīts pirmais spirta pieņemšanas akts no Krievijas. Līdz ar to var uzskatīt, ka tieši pirms 119 gadiem šajā dienā “Latvijas balzams” oficiāli uzsāka savu darbību tagadējā rūpnīcas atrašanās vietā.

Reklāma
Reklāma

Jau ziņots, ka “Latvijas balzams” neauditētais apgrozījums 2018.gada sasniedza 75,138 miljonus eiro, kas ir par 4% mazāk nekā 2017.gadā, bet peļņa ir 9,379 miljoni eiro, kas ir par 8,7% lielāka nekā 2017.gadā, teikts uzņēmuma neauditētajā finanšu pārskatā, kas iesniegts “Nasdaq Riga”.

“Latvijas balzama” akcijas kotē biržas “Nasdaq Riga” otrajā sarakstā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.