airBaltic sanem 41. Airbus A220-300

Latvijas aviokompānija “airBaltic” atteikusies no plānotās obligāciju emisijas. Kāpēc tā? 17

Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” atteikusies no plāniem emitēt obligācijas, vēsta lietišķo ziņu aģentūra “Bloomberg”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Pēc “Bloomberg” vēstītā, “airBaltic” pievienojas vairākām citām Eiropas kompānijām, kas nolēmušas atlikt augsta riska obligāciju emitēšanu, bažījoties par ilgstoši augstām procentu likmēm un ģeopolitiskajiem riskiem, kas ietekmē tirgu.

Šonedēļ izplatītā paziņojumā Latvijas nacionālā lidsabiedrība informēja, ka nav izpildīti izpirkšanas nosacījumi obligācijām ar atmaksas termiņu 2024.gada jūlijā. Pirms trim nedēļām “airBaltic” izpirkšanas finansējumu minēja kā priekšnosacījumu “veiksmīgai jaunu obligāciju emisijai”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pagājušajā mēnesī valsts kontrolētā lidsabiedrība paziņoja, ka “JPMorgan Chase & Co.” un “Morgan Stanley” organizēs vairākas fiksētu ieņēmumu investoru sanāksmes pirms iespējamas obligāciju ar piecu gadu termiņu emisijas.

Līdzīgi “airBaltic” pēdējā laikā no plāniem emitēt obligācijas atteikusies arī Zviedrijas kuģniecības, prāmju, nekustamā īpašuma un finanšu grupa “Stena AB” un Francijas mazumtirdzniecības grupa “FNAC Darty”.

“airBaltic” ir nolīgusi “STJ Advisors LLP” un “Superia Corporate Finance”, kas konsultē plānoto sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO).

LETA jau vēstīja, ka “airBaltic” akcijas biržā varētu sākt kotēt agrākais 2024.gada vasarā. Tā iepriekš intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumam “Rīta panorāma” sacīja “airBaltic” valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Viņš arī minēja, ka “airBaltic” akcijas plānots kotēt “Nasdaq Riga”, kā arī kādā no Eiropas lielāko pilsētu biržām.

Tāpat ziņots, ka, pēc aģentūras LETA aprēķiniem, “airBaltic” pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 3,34 miljonus pasažieru, kas ir 2,1 reizi vairāk nekā gadu iepriekš, taču par 33,8% mazāk nekā pirms Covid-19 pandēmijas – 2019.gadā.

“airBaltic” koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 500,17 miljoni eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas zaudējumi samazinājās 2,5 reizes – līdz 54,219 miljoniem eiro.

Savukārt šogad pirmajā pusgadā “airBaltic” strādāja ar peļņu 14,604 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, kamēr aviokompānijas apgrozījums 2023.gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, palielinājies par 52,1% un bija 291,3 miljoni eiro.

Reklāma
Reklāma

Vienlaikus “airBaltic” ieņēmumi šogad deviņos mēnešos bija 502 miljonu eiro apmērā, kas ir par 39% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Latvijas valstij pieder 97,97% “airBaltic” akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 2,03%.

"airBaltic" lidmašīnu atklāšana par godu "Baltijas ceļa" 30.gadadienai
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.