“Latvijas auto” padome atcelta. Vai “lidos” arī esošā valde? 0
Papildināta.
Autopārvadātāju asociācijas “Latvijas auto” biedri šodien ārkārtas kopsapulcē nobalsoja par esošās padomes atcelšanu.
Padomē atkārtoti tika ievēlēts viens padomes loceklis, bet nomainīti 14 padomes locekļi, aģentūra LETA uzzināja kopsapulcē.
Jaunās padomes ievēlēšana ilga teju trīs stundas – kopumā darbam asociācijas padomē tika izvirzīti 40 kandidāti, tostarp 12 līdzšinējie padomes locekļi.
Atbilstoši asociācijas biedru kopsapulces lēmumam darbu “Latvijas auto” padomē turpinās SIA “Lignum” direktors Uldis Līviņš.
Tāpat jaunajā padomē tika ievēlēts SIA “Heders” īpašnieks Arkādijs Praiss, SIA “SA Trans” līdzīpašnieks Sergejs Rusaks, SIA “Portmanns un KO” īpašnieks Aleksandrs Pociluiko, SIA “Feltrans” valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Žuravļovs, SIA “Dinaburga stils” īpašnieks Stepans Calko, SIA “Olt &PA” līdzīpašnieks Oļegs Čarkins, SIA “Optilog” valdes loceklis Sergejs Grigorovičs, SIA “Odara” līdzīpašnieks Aleksandrs Čerkasovs, SIA “Juvs” līdzīpašnieks Sergejs Suhiļins, SIA “DDN Plus” īpašnieks Dmitrijs Naprijenko, SIA “Albars un partneri” īpašnieks Aleksandrs Baribins, SIA “LB Transports” līdzīpašniece Aija Lūse, SIA “Aveo” līdzīpašniece Jeļena Aleksandrova un SIA “Salvo” īpašnieks Semjons Zelikovičš.
Atkārtoti darbam asociācijas padomē tika izvirzīts, bet netika iecelts SIA “Tukuma auto” valdes loceklis Māris Lipkins, SIA “Kairi Sped” direktors Ainārs Kairis, SIA “ATEK” prezidents Vladimirs Butanovs, SIA “Mobile-A” vadītāja Raja Alvatere, SIA “Ātrums-D” direktors Vasilijs Razaščonoks, SIA “Norma-A” līdzīpašnieks Andris Podgornijs, SIA “Rall” līdzīpašnieks Arnolds Laizāns, AS “Rīgas starptautiskā autoosta” valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule, SIA “AAG” īpašnieks Gints Bujāns, SIA “IVI Trans” pārstāvis Igors Kaļsins un SIA “Brigs AB” pārstāvis Jānis Jurgelevičs.
Savukārt darbam padomē no bijušās padomes netika izvirzīti SIA “Trans V” īpašnieks Aleksandrs Narožnijs, SIA “Prizma” valdes loceklis Aivars Kārkliņš un SIA “Ilgas” pārstāve Gaļina Malahova.
Kas bija padomē līdz šim?
Padomē darbojās SIA “Tukuma auto” valdes loceklis Māris Lipkins, SIA “Kaiti Sped” direktors Ainārs Kairis, SIA “ATEK” prezidents Vladimirs Butanovs, SIA “Mobile-A” vadītāja Raja Alvatere, SIA “Trans V” īpašnieks Aleksandrs Narožnijs, SIA “Ātrums-D” direktors Vasilijs Razaščonoks, SIA “Norma-A” līdzīpašnieks Andris Podgornijs un SIA “Rall” līdzīpašnieks Arnolds Laizāns.
Tāpat no padomes tika atsaukta AS “Rīgas starptautiskā autoosta” valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule, SIA “Lignum” direktors Uldis Līviņš, SIA “Prizma” valdes loceklis Aivars Kārkliņš, SIA “AAG” īpašnieks Gints Bujāns, SIA “IVI Trans” pārstāvis Igors Kaļsins, SIA “Ilgas” pārstāve Gaļina Malahova un SIA “Brigs AB” pārstāvis Jānis Jurgelevičs.
Jaunā padome varēs lemt par esošās valdes likteni
Pašreiz valdē ir asociācija prezidents Valdis Trēziņš, ģenerālsekretārs Jānis Āboltiņš un izpilddirektors Aivars Buls.
Padome no biedru puses tika kritizēta par asociācijas budžetu, tāpat padomes sēžu protokolos nav atrasts neviens iebildums valdei, kas liekas aizdomīgi. Asociācijas biedri arī pauda, ka asociācijas padome tērē pārāk daudz līdzekļus biroja uzturēšanai, algām, automašīnām un citām lietām.
Pārmet miljona slēpšanu
Autopārvadātāju asociācijas “Latvijas auto” biedri šodien kopsapulcē pārmeta vadībai no starptautiskās asociācijas IRU Latvijas asociācijai pārskaitītā miljona eiro līdzekļu slēpšanu no biedriem un vēlās, lai šī nauda tiktu sadalīta starp biedriem.
Šodien kopsapulcē valdes ģenerālsekretārs Jānis Āboltiņš skaidroja, ka no starptautiskās transporta organizācijas IRU pērn asociācija ieguva 1,093 miljonus eiro, bet šogad 1,101 miljonu eiro eiro.
Iemesls, kāpēc šāda nauda ieskaitīta, sākās 1995.gadā, kad IRU pārgāja uz citu karnešu apdrošināšanas sistēmu. Tas saistīts ar procesu, kurā IRU tiesājās ar apdrošinātāju AON, kura ieskaitīja līdzekļus IRU.
Tā kā daudzām asociācijām ir grūts finansiālais stāvoklis, IRU nolēma daļu no fondiem atgriezt asociācijām. Finanšu līdzekļi tika sadalīti proporcionāli tam, cik daudz karnetes katra asociācija ir iegādājusies periodā no 1995.gada. Starp visām asociācijām kopā tika sadalīti 30 miljoni Šveices franki.
Kāda asociācijas biedre pārmeta, ka nekur pārskatos šāda summa neparādās, turklāt valde neesot informējusi biedrus par šādas naudas ienākšanu asociācijas kontos. Sieviete vairākkārtīgi aicināja Āboltiņu parādīt, kur gada pārskatā parādās miljons eiro.
Kāds cits biedrs aicināja naudu sadalīt starp asociācijas biedriem, uzsverot, ka tā ir visu biedru nauda. Uz biedru pārmetumiem, ka tie netika informēti par šādiem līdzekļiem, Āboltiņš norādīja, ka aprīlī uz asociācijas biedru sapulci atnāca 37 cilvēki, kuri par naudas esamību tika informēti.
Vairāki biedri pārmeta, ka valde šo naudu ir slēpusi, savukārt Āboltiņš un asociācijas prezidents Valdis Trēziņš to noliedza.
Trēziņš vairākkārt atkārtoja, ka likumiski naudu nevar sadalīt pārvadātājiem pat ja to vēlētos, tāpēc valde meklē veidus, kā šos līdzekļus izmantot asociācijas vajadzībām. Pašreiz nolemts naudu kompensēt caur karnetēm, nosakot diferencēto biedra naudu – 0 eiro.
“Latvijas auto” izpilddirektors Aivars Buls arī biedriem pastāstīja, ka likums neļauj dalīt asociācijas līdzekļus, izņemot tad, ja asociācija tiek likvidēta.
Jautājuma izskatīšanas noslēgumā kāds no biedriem ierosināja izveidot komisiju, kas līdz 31.decembrim izvērtētu saņemto IRU līdzekļu pamatojumu un sadalīšanu starp biedriem vai naudas izmantošanu asociācijai.
Biedri atbalstīja šādu priekšlikumu.