Latvijas Auto nomu asociācijas pētījums 0
Gandrīz puse jeb 46,7% no visiem auto nomu pakalpojumu ņēmējiem ir saskārušies ar dažādām problēmām, taču vairāk nekā puse (57,4%) nekur nav sūdzējušies, secināts Latvijas Auto nomu asociācijas (LANA) veiktajā pētījumā par Latvijas iedzīvotāju pieredzi auto nomas pakalpojumu izmantošanā Latvijā vai ārvalstīs.
Visbiežāk tie iedzīvotāji, kuriem ir bijušas problēmas, nomājot auto, sastapušies ar situāciju, kad nav izdevies saņemt automašīnu, kura bijusi rezervēta (34,4%). 28,7% iepriekš nav bijuši informēti par “iesaldētā” garantijas depozīta apjomu, bet 26,2% nebija informēti par to, ka vispār tiks “iesaldēts” garantijas depozīts. 21,3% respondentu saņēmuši automašīnu sliktā tehniskā stāvoklī. Un vienlīdz daudz aptaujāto saskārušies ar situāciju, kad nebija informēti par kredītkartes nepieciešamību (15,6%) vai nebija informēti par papildu izmaksām (apdrošināšana, papildu aprīkojums u. c.; 15,6%).
“Pētījuma rezultāti liecina, ka nereti Latvijas iedzīvotājiem trūkst informācijas par auto nomas pakalpojumu saņemšanu. Piemēram, vairākums Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka viņus sarūgtinājusi situācija, kad nav saņēmuši rezervēto automašīnu. Lai esošie un potenciālie auto nomu pakalpojumu ņēmēji zinātu savas tiesības un pienākumus, kopīgi ar PTAC esam izstrādājuši 10 vienkāršus ieteikumus kvalitatīvu un drošu pakalpojumu saņemšanai, kuri būs ērti pieejami LANA mājas lapā un pie LANA sadarbības partneriem,” stāsta Arnis Jaudzems, LANA valdes priekšsēdētājs.
Šos ieteikumus apskatīsim nākamajā “Auto. Tehnika” ielikumā.