Rīgas Universālajā terminālī preču vilciena maršruta Rīga- Ķīna atklāšanas pasākums.
Rīgas Universālajā terminālī preču vilciena maršruta Rīga- Ķīna atklāšanas pasākums.
Publicitātes foto

Latvija var kļūt par svarīgu posmu jaunajā Zīda ceļā 0

Latvija ar savu attīstīto dzelzceļa un ostu infrastruktūru var kļūt par svarīgu posmu Jaunā Zīda ceļā, savienojot Ķīnu ar Skandināvijas valstīm, uzskata Eiropā lielākās iekšzemes ostas Duisburgas attīstības vadītājs Larss Nenhauss.

Reklāma
Reklāma
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 brīnumēdieni! Pārtikas produkti, kuru regulāra iekļaušana ēdienkartē kavē ādas novecošanos
Lasīt citas ziņas

Pašai Duisburgas ostai ir būtiska loma Jaunā Zīda ceļa maršrutā no Ķīnas uz Eiropu, turklāt jau patlaban starp Ķīnu un Duisburgu kursē 25 konteinervilcieni nedēļā. Ostas attīstības vadītājs ir pārliecināts, ka tieši šādu attīstības ceļu ir jāiet arī Latvijai.

Viņa ieskatā Latvijai ir ļoti labas iespējas kļūt par svarīgu posmu Zīda ceļa maršrutā uz Skandināviju, jo no Rīgas ostas 30 miljoni patērētāju ir sasniedzami mazāk nekā 48 stundu laikā. Turklāt kā priekšrocības viņš min attīstītu dzelzceļa un ostu infrastruktūru un tiešo savienojumu ar Transsibīrijas maģistrāli. Tās esot ļoti labas priekšrocības, lai iekļautos Jaunā Zīda ceļa projektā, īpaši uzsvaru liekot uz dzelzceļa satiksmi starp Eiropu un Ķīnu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Intensīva sadarbība starp Latviju un Duisburgas ostu sākās jau 2016.gadā, un joprojām aktuāla ideja ir par Duisburgas ostas pārstāvniecības atvēršanu Rīgā. “Mēs esam sadarbības sākumposmā, tomēr tā ir intensīva un visaugstākajā līmenī,” pauž Nenhauss, paskaidrojot, ka ir izveidota darba grupa, kur regulāri notiek tikšanās ar Latvijas Satiksmes ministrijas, VAS “Latvijas dzelzceļš” un Rīgas brīvostas vadību.

Komentējot dzelzceļa pārvadājumu konkurētspēju, Nenhauss pauž pārliecību, ka tieši šim kravu transportēšanas veidam ir potenciāls nākotnē. Tas skaidrojams ar klientu vēlmēm pēc alternatīvām jūras pārvadājumu maršrutiem. Tieši dzelzceļš ar krietni ātrāku kravu piegādes laiku var būt laba alternatīva, uzskata Duisburgas ostas pārstāvis.; Tāpat viņš ir pārliecināts – ja nākotnē kravu piegādes laiku ar vilcienu izdosies samazināt zem 10 dienām, dzelzceļš spēcīgi konkurēs ar aviopārvadājumiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.