
VIDEO. “Latvija sauc Igauniju un Lietuvu glābt “airBaltic” un “Rail Baltica”, bet pašiem plāna nav!” Tā par mums raksta kaimiņu mediji 1
Latvija ir ieinteresēta iesaistīt Igauniju un Lietuvu lidsabiedrības “airBaltic” darbībā, taču konkrēts piedāvājums kaimiņiem vēl nav izteikts. Rīgā notikušajā Igaunijas un Latvijas jauno infrastruktūras ministru tikšanās reizē arī netika precizēts būvniecības grafiks attiecībā uz “Rail Baltica” projektu.
Latvieši turpina darbu pie Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas ēkas būvniecības, un “Rail Baltica” pamattrases posmam no Iecavas Lietuvas virzienā arī beidzot būtu jāuzņem ātrums. Taču jaunais Latvijas satiksmes ministrs Atis Švinka piektdien vēl nespēja pateikt, kad sāksies sliežu būvniecība uz Igaunijas pusi.
“Mēs sāksim no Iecavas uz Lietuvas pusi un pēc tam ātri virzīsimies uz ziemeļiem. Mums jānokļūst līdz Salaspilij un jāuzbūvē tilts pāri Daugavai. Tad sāksies darbi Igaunijas robežas virzienā. Pašlaik Skultē ir izveidots būvlaukums, kur jau notiek darbi. Tas atrodas virzienā uz ziemeļiem un būs platforma tālākajiem darbiem uz Igauniju,” sacīja Latvijas satiksmes ministrs Atis Švinka.
“Viens ir “Rail Baltica” virziens no ziemeļiem uz dienvidiem. Bet otrs – dzelzceļš, kas iet caur Tartu uz Rīgu, nākotnē arī būtu jāsaista tieši ar “Rail Baltica”. Sākotnēji tas nebija plānots, bet tagad mēs par to runājam. Principā tas varētu kļūt par “Rail Baltica” paplašinājumu līdz Tartu,” norādīja Igaunijas infrastruktūras ministrs Kuldars Leiss.
Gan Rīgā, gan Tallinā pašlaik ir jauni ministri, un pēc piektdienas tikšanās būtiskas jaunas ziņas attiecībā uz “airBaltic” vai “Rail Baltica” netika sniegtas. Tomēr sadarbība turpinās.
Runājot par “airBaltic”, Leiss apstiprināja, ka konkrēts piedāvājums no Latvijas puses Igaunijai vēl nav saņemts. Pēc Martina Gausa atlaišanas Latvijas premjere Evika Siliņa aicināja Igaunijas un Lietuvas valdības uz sadarbību, bet vēl nesen viņa runāja jau par Tallinas lidostu. Latvija cer sasniegt uzņēmuma akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) līdz rudenim.
“Pašreizējā situācijā Igaunija nav gatava finansiāli pievienoties, jo valdībā nav izveidojusies izpratne par nepieciešamību finansiāli iesaistīties uzņēmumos. Jā, mēs vēlamies lidojumus, taču bieži svarīgāks ir morālais atbalsts. Arī Tallinas un Viļņas lidostām būtu jāatbalsta tas, lai “airBaltic” būtu pārstāvēta ne tikai Rīgā,” sacīja Leiss.
Tas gan nenozīmē, ka “airBaltic” tiktu piemērotas samazinātas lidostas nodevas, piebilda Leiss.
“Lidosta strādā pie tā, lai nodevas būtu konkurētspējīgas un piesaistītu vēl vairāk aviokompāniju Tallinā,” viņš sacīja.
Latvijas ministrs arī apstiprināja, ka tikšanās ar Lietuvas kolēģiem vēl tikai priekšā.
Igaunijas sabmedijs stāsta, ka piektdien Rīgā tikās 🇪🇪 un 🇱🇻 satiksmes ministri.
🇪🇪ministrs apstiprināja, ka Igaunija nav saņēmusi konkrētu priekšlikumu no Latvijas par air Baltic.
🇪🇪“Valdībā nav izpratnes par to, ka mums finansiāli jāpiedalās uzņēmumos.”
Latvijas ministrs… pic.twitter.com/oYKM8e3NJ2— Nepareizais (@realNepareizais) April 28, 2025