Publicitātes foto

Latvijā radītā inovatīvā mūzikas iekārta bērniem gatavojas iekarot pasaules tirgus 0

No 1. līdz 2. jūlijam Kopenhāgenā norisinājās starptautiskā konkursa Creative Business Cup 2019 (CBC) fināls.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Par pasaulē radošākā start-up uzņēmuma titulu un galveno naudas balvu starp 63 valstu dalībniekiem cīnījās arī Latvijas CBC nacionālā konkursa uzvarētājs – inovatīvā mūzikas atskaņošanas iekārta bērniem Babbit.

Lai arī Latvija finālā neiekļuva, uzņēmums guva starptautisku atzinību un novērtējumu pasaules tirgus iekarošanai.
CITI ŠOBRĪD LASA

“Lai arī nesaņēmām godalgas, bijām vairāku žūrijas pārstāvju favorīti. Piemēram, Mete F. Nīlsena (Mette Fløe Nielsen), biznesa konsultante un biznesa eņģeļu investore no Dānijas, atzina, ka, no biznesa perspektīvas raugoties, Babbit ierobežojošais faktors ir tieši sarežģītā ražošana. Tanī pašā laikā piebilstot, ka labprāt šādu produktu iegādātos savai ģimenei. Saņēmām arī komplimentus par produkta dizainu, ideju un īpašu atzinību par prezentāciju. Par to liels paldies mūsu dizainerei Maijai Rozenfeldei,” uzsver Babbit līdzīpašniece Liene Roga, norādot, ka tika saņemti arī vairāki produkta pasūtījumi, kas ceļos uz Dāniju, Kanādu, Somiju un Serbiju, kad Babbit nonāks tirdzniecībā.

Runājot par konkurentiem konkursā, Babbit piekāpušies esot Austrālijas pārstāvjiem, kuri arī piedāvāja bērniem domātu produktu – audio stāstus.

“Kā vēlāk komentēja žūrija, austrāļi saņēma vairāk punktu tieši mērogojamības un izplatības potenciāla ziņā, jo produkts ir virtuāls,” stāsta L. Roga.

“Galvenie ieguvumi ir augsta līmeņa prezentēšanas apmācības, investoru konsultācijas par produktu un citu dalībnieku viedokļi. Saņēmām vairākus ieteikumus, piemēram, ierosinājumu izveidot izglītojoša satura audio spēles bērniem. Neatsverami ir arī kontakti 63 pasaules valstīs – gan dalībnieku, gan arī CBC nacionālo partneru vidū. Tie mums noderēs, uzsākot pūļa finansēšanas kampaņu, kā arī – meklējot tirdzniecības un informācijas izplatīšanas partnerus pasaulē,” skaidro L. Roga.

Klātienē atbalstīt un konkursu vērot Kopenhāgenā bija devusies arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubatora vadītāja Karine Kalniņa.

“Konkursā piedalījās ļoti dažādi uzņēmumi ar savstarpēji nesalīdzināmām biznesa idejām atšķirīgās attīstības stadijās. Uzskatu, ka Babbit stāv pāri vairākām šogad prezentētajām. Latvija pieteica sevi ar ļoti kvalitatīvu produktu, līdz smalkām niansēm pārdomātu, kas vēl tikai gatavojas iekarot pasaules tirgu. Turklāt spēj sajūsmināt ne tikai bērnus – redzējām prieku un interesi, ko izrādīja žūrija un citu valstu dalībnieki, izmēģinot Babbit,” stāsta K. Kalniņa, uzteicot jaunuzņēmumu par mērķtiecību un ieguldīto darbu visa konkursa laikā.

Reklāma
Reklāma

Lai nokļūtu finālā, Kopenhāgenā konkursa dalībnieki jeb 63 valstu CBC nacionālie finālisti tika sadalīti četrās grupās, kas paralēlās zālēs prezentēja savas biznesa idejas žūrijai priekšatlasē. No katras atlases tika izvēlēti divi jaunuzņēmumi virzīšanai uz pusfinālu.

Vēl četrus konkursantus žūrija izvēlējās papildus no visu nacionālo finālistu vidus. Kopumā uz pusfinālu tika virzīti 12 dalībnieki.
No 1. līdz 2. jūlijam Kopenhāgenā norisinājās starptautiskā konkursa Creative Business Cup 2019 (CBC) fināls.
Publicitātes foto
Kopumā konkursā šogad tika aktualizētas un izceltas idejas ar plašu sociālu ietekmi.

Piemēram, uzvaras laurus plūca dāņu jaunuzņēmums Lapee (www.lapee.dk), kas izveidojis pirmos sieviešu pisuārus. Otro vietu ieņēma dizainere no Somijas (www.deafmetal.store).

Viņa nākusi klajā ar silikona uzmavu dzirdes aparātam, kurā var integrēt rotaslietas. Savukārt trešo vietu ieņēma Čehija ar apakšveļu menstruācijām (https://getsnuggs.com).

K. Kalniņa arī stāsta, ka īpaši uzmanība tika veltīta biznesa attīstībai Āfrikā un citās trešās pasaules valstīs. Šo valstu jaunuzņēmēji tika uzmundrināti un iedrošināti, lai arī idejas nav bijušas tik inovatīvas, cik sociāli atbalstāmas.

Piemēram, pusfinālā iekļuvusī naftas mucu pārstrādāšana mēbelēs, kafijas atkritumu pārstrādāšana flīzēs vai plastmasas pārstrādāšana, lai ar 3D printeri ražotu brilles.

Latvijas nacionālā uzvarētājuzņēmuma Babbit biznesa ideja ir inovatīva mūzikas atskaņošanas iekārta, kas radīta, lai arī paši mazākie ģimenē varētu lietot Spotify. Bērni patstāvīgi atskaņo mūziku, novietojot rotaļlietas uz iekārtas.

Mūzikas izlases bērniem veidojuši četri nozares profesionāļi – Ingus Ulmanis, Egons Reiters, Andris Sējāns un Kaspars Zaviļeiskis.

Creative Business Cup ir globāla iniciatīva, kuras misija ir uzņēmējdarbības un inovāciju stiprināšana.

Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas idejas un veicināt inovāciju attīstību, palīdzot jaunuzņēmumiem no dažādām pasaules valstīm satikties ar investoriem un potenciālajiem sadarbības partneriem, sasniegt globālo tirgu, rast jaunus kontaktus, kā arī piesaistīt papildu finansējumu sava biznesa tālākās izaugsmes veicināšanai.

Pērn sīvajā konkurencē 2. vietu ieguva Latvijas uzņēmums Gamechanger Audio.

Creative Business Cup konkursa atlasi jau sesto gadu Latvijā organizē LIAA Radošo industriju inkubators. Konkursa partneri ir Kultūras ministrija, Dānijas Kultūras institūts, ziņu portāls DELFI, Latvijas Universitātes un Microsoft Inovāciju centrs. Līdz šim CBC konkursā Latviju pārstāvējuši zīmoli Vividly, Connection Codes, Anatomy Next, GIGI Bloks un Gamechanger Audio.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.