Latvijā radītā graudu tirdzniecības platforma gatavojas ieiešanai Igaunijas un Lietuvas tirgos 0
200 reģistrēto labības audzētāju un pircēju, pirmie platformā noslēgtie līgumi, sludinājumi aptuveni 4 miljonu eiro vērtībā un plāns paplašināties Eiropā – ar šādiem panākumiem gadu noslēdz Latvijā izstrādātā graudu tirdzniecības platforma “AgroPlatforma”, kas pavasarī uzsāka darbību lauksaimniecības nozarē kā pirmais šāda veida projekts Baltijā.
Platforma, kas savieno labības audzētājus, graudu uzpircējus un biržu, jau tuvākajā nākotnē gatavojas ienākšanai Lietuvas un Igaunijas tirgos, informē Juris Kazulis “AgroPlatforma” valdes loceklis.
“Lielā interese no lauksaimnieku puses un pirmie darījumi “AgroPlatformā”, kā arī līdzīgu platformu veidošanās citur pasaulē, vieš mūsos pārliecību, ka esam radījuši kaut ko vajadzīgu un vērtīgu. Šāda pārliecība mums, protams, bija arī “AgroPlatformas” tapšanas gaitā, tomēr, veidojot kaut ko pilnībā jaunu un nebijušu, pietiekami konservatīvā nozarē, risks bija visai liels”, komentē SIA”AgroPlatforma” valdes loceklis Juris Kazulis.
Kaut sākotnēji “AgroPatforma” saskārusies ar graudu uzpircēju skepsi un izjutusi arī ražas krituma radīto krīzi nozarē, šobrīd tas ir pilnībā funkcionējošs instruments, kas atvieglo sarežģītos graudu tirdzniecības un cenas fiksācijas procesus.
Pašlaik “AgroPlatforma” piedāvā darījumiem ap 20 000 tonnu labības. Tā kā rudenī graudu raža bijusi nepietiekama, šobrīd visa uzmanība vērsta uz nākamā gada ražu, par kuru arī noslēgti pirmie pārdošanas līgumi. Katru nedēļu “AgroPlatformas” menedžeri reģistrē aizvien jaunas saimniecības ar mērķi piesaistīt vēl vairāk graudu uzpircēju.
“Paralēli intensīvi izstrādājam sadarbības modeli ar Latvijas lielākajiem kooperatīviem, kuru darbošanos brīvajā tirgū ierobežo likumdošana. Ceram, ka arī kooperatīvu biedriem tuvākajā laikā būs iespēja optimizēt graudu pārdošanas un fiksāciju procesus, kā arī ērti pieteikties nepieciešamajām lauksaimniecības izejvielām, izmantojot mūsdienu digitālo risinājumu sniegtās iespējas un priekšrocības”, stāsta Juris Kazulis.
Lauksaimniecības sektora digitalizācijā lielu pievienoto vērtību devuši arī kaimiņi no ziemeļiem – igauņu uzņēmēji radījuši lauksaimniecības pārvaldības datorprogrammu “eAgronom”, kas ļoti īsā laikā piesaistījusi pat 70% igauņu lauksaimnieku un turpina strauji attīstīties ne tikai Baltijā, bet arī Eiropā. Iecerētā sadarbība ar “eAgronom” veidotu labvēlīgu augsni “AgroPlatformas” ienākšanai Igaunijas un Lietuvas tirgos, lai turpinātu ceļu tālāk uz Eiropu.
“AgroPlatforma” ir graudu tirdzniecības procesu instruments, kas vienlīdz labi noder visām darījumu pusēm, jo ir ne tikai savienojums starp lauksaimnieku un graudu pircēju, bet arī ar graudu biržu.
Lauksaimniekiem un graudu pircējiem, iesaistoties darījumos ar “AgroPlatforma”, samazinās graudu iepirkuma tiešās izmaksas un palielinās cenu noteikšanas ātrums un efektivitāte. Tādējādi darījumi kļūst labāk pārskatāmi, ērtāki, drošāki un abām pusēm izdevīgāki.