Latvijā par 5 miljoniem eiro tiks veidots vienots operatīvo zvanu centrs 4
Par pieciem miljoniem eiro tiks veidots vienots operatīvo zvanu centrs, kas paātrinās informācijas apmaiņu starp policiju, glābējiem un mediķiem.
Ja ir notikusi kāda nelaime un nepieciešama operatīvo dienestu palīdzība, ne visi spēj atcerēties policijas vai “ātrās palīdzības” tiešos numurus. Tāpēc tiek zvanīts uz visā Eiropā vienotu ārkārtas palīdzības izsaukuma numuru 112. Tomēr laikā, kad no svara ir katra minūte, informāciju par notikušo pa telefonu nākas atkārtot vairākkārt – no sākuma 112 dispečeram, pēc tam arī atbildīgajam dienestam, piemēram, policijai vai ugunsdzēsējiem. Lai informācijas apmaiņa starp dienestiem notiktu ātrāk, ir plānots mainīt zvanu saņemšanas un apstrādes kārtību.
Turpmāk dienestiem būs vienota izsaukuma kartes galva, kurā tiks fiksēta pamatinformācija un nodot tālāk attiecīgam dienestam ar pamatinformāciju, kas pacientam nebūs vairs jāatkārto.
Vienotā zvanu centra izveide gan nenozīmē, ka Latvijā paliks tikai viens ārkārtas palīdzības tālrunis. Katram dienestam joprojām tiks saglabāts savs numurs.
Piedzīvojot stresu pēc nelaimes gadījuma, cilvēki nereti nespēj noteikt savu precīzu atrašanās vietu. Tādēļ ir plānots, ka jauna vienotā operatīvo dienestu kontaktu centra platforma ļaus arī precīzi noteikt negadījuma vietu. Glābēji arī atgādina par to, ka zvanītājam ir rūpīgi jāklausās dispečera norādes un jautājumi.
Kopējās vienotās operatīvo dienestu kontaktu centra platformas izmaksas sasniedz 5 miljonus eiro, kas būs pieejami no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda. Savukārt šo projektu pabeigt plānots 2019. gadā.