Foto – LETA

Latvijā noteicošais saldējuma izvēles kritērijs ir izdevīga cena 0

Latvijas iedzīvotājiem noteicošais saldējuma izvēles kritērijs ir izdevīga cena, piektdien žurnālistiem pastāstīja Latvijas lielākā piena pārstrādes uzņēmuma “Rīgas piena kombināts” (RPK) valdes priekšsēdētājs Raimonds Misa.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Kokteilis
Ir vērts “nošpikot”! 10 lietas, ko bērni zina, bet pieaugušie ir aizmirsuši
Lasīt citas ziņas

Viņš informēja, ka uzņēmums veicis iedzīvotāju aptauju, kurā noskaidrots, ka gandrīz pusei Latvijas iedzīvotāju jeb 47% noteicošais saldējumu izvēles kritērijs ir cena.

Savukārt 43% aptaujas dalībnieku atzinuši, ka svarīgs saldējuma izvēles kritērijs ir patīkama garša, bet 36% iedzīvotāju pauduši, ka viņiem svarīgi, lai saldējums būtu ražots Latvijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā ceturto svarīgāko saldējumu izvēles kritēriju iedzīvotāji (34%) minējuši, lai saldējums būtu izgatavots no īsta piena vai krējuma.

“Latvija ir diezgan labā situācijā, jo vidēji viens iedzīvotājs Latvijā gadā apēd 6,4 litrus saldējuma. Turklāt interesanti, ka saldējuma patērēšanas ziņā līderes ir ziemeļu, nevis dienvidu valstis,” teica Misa un piebilda, ka uzņēmuma mērķis ir palielināt vidējo saldējuma patēriņu Latvijā līdz astoņiem litriem gadā.

RPK vadītājs atzina, ka Latvijā lielāko tirgus daļu ieņem tieši RPK. “Uzņēmuma tirgus daļa ir atkarīga no sezonalitātes, taču vidēji tā ir 37‒40%. Viennozīmīgi esam līderis Latvijas saldējuma tirgū,” sacīja Misa un minēja, ka lielie ārvalstu saldējuma ražotāji Latvijā nav īpaši iecienīti.

Viņš arī pavēstīja, ka tendences Latvijas saldējuma tirgū liecina, ka Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku vietējiem ražotajiem un pakāpeniski pieaug pieprasījums pēc dabiskiem, krēmīgiem saldējumiem. “Tirgus ir tradicionāls ‒ tas nozīmē, ka gadu gaitā tendences nav būtiski mainījušās. Nav arī mainījusies tendence, ka Latvijas iedzīvotāji labprātāk izvēles vietējo ražotāju produkciju, līdz ar to tirgū ir vāja globālo tirguas dalībnieku klātbūtne,” klāstīja Misa.

RPK valdes priekšsēdētājs norādīja, ka galvenā saldējuma tirgus auditorija Latvijā ir sievietes un bērni, tāpēc aicināja vīriešus sasparoties.

Jau vēstīts, ka RPK un “Valmieras piena” apvienotais uzņēmums “Food Union” ieguldījis 12 miljonus eiro (8,434 miljonus latu) jaunu saldējuma ražošanas tehnoloģiju iegādē.

Reklāma
Reklāma

Konkurences padome (KP) šogad maijā atļāva RPK un “Valmieras piena” apvienošanās darījumu. Lai novērstu uzņēmumu apvienošanās iespējamo negatīvo ietekmi uz konkurenci, KP tiem paredzējusi vairākus saistošos noteikumus, kas aizsargā gan zemnieku, gan arī mazāko tirgotāju intereses.

Aģentūra BNS jau ziņoja, ka 2011.gada pavasarī kļuva zināms, ka RPK piesaistītais finanšu investors no Krievijas Andrejs Beshmeļņickis uzņēmumā ieguldīs 14,9 miljonus eiro (11 miljonus latu). Pašlaik viņa vadītajai investoru apvienībai pieder RPK kontrolpakete.

2011.gada pirmajos sešos mēnešos RPK  strādāja ar 28,9 miljonu latu apgrozījumu un 327 tūkstošu latu peļņu. Bet RPK 2010.gadā strādāja ar 53,536 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 28,6% vairāk nekā 2009.gadā, savukārt pretēji peļņai gadu iepriekš 2010.gadu uzņēmums pabeidza ar 1,45 miljonu latu zaudējumiem.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.