Publicitātes foto

Latvijā ieviests Eiropas vienotais atbalsta tālrunis noziegumos cietušajiem 0

116006 – šo ciparu virkni vērts iegaumēt katram, lai nepieciešamības gadījumā saņemtu bezmaksas atbalstu. Zvanot uz minētā tālruņa numuru, psiholoģisku un informatīvu palīdzību iespējams saņemt gan nozieguma upuriem, gan aculieciniekiem daudzās Eiropas Savienības valstīs.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku! 44
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Jau vairāk nekā 100 zvanu!
Vienotais atbalsta tālrunis noziegumos cietušajiem pakāpeniski tiek ieviests visās Eiropās Savienības (ES) valstīs, un šā gada 1. janvārī tas sācis darboties arī Latvijā. Kā informēja tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs, atbalsta tālrunis ieviests, pateicoties Eiropas direktīvai, kas paredz, ka ikkatrai ES dalībvalstij jānodrošina konfidenciāls atbalsts cietušajiem.

To, ka atbalsta tālrunis bija nepieciešams arī Latvijā, apliecina daudzie zvani – pirmajās divās nedēļās pēc palīdzības vērsušies vairāk nekā 100 cilvēku! Uz tālruņa zvaniem atbild speciāli apmācīti Krīžu un konsultāciju centra SKALBES speciālisti.

CITI ŠOBRĪD LASA
„Mēs iemācām cilvēkam atpazīt pārinodarījuma sekas un pastāstām, kur meklēt nepieciešamo palīdzību,” atklāja centra SKALBES vadītāja Zane Avotiņa: „Cilvēki zvana dažādu iemeslu dēļ – kāds izjūt trauksmi pēc piedzīvotā nepatīkamā starpgadījuma vai laikā, kamēr notiek izmeklēšana, vai arī gaidot tiesas lēmumu. Cits zvana, lai iegūtu informāciju par iespējām saņemt atbalstu dažādās institūcijās, vēl kādam nepieciešams iedrošinājums, lai cilvēks spētu vērsties pēc palīdzības tiesībsargājošās iestādēs.”
Zane Avotiņa arī uzsvēra, ka nereti cilvēks piezvana pavisam satraukts, un šādos gadījumos viņš nav spējīgs uztvert sniegto informāciju, taču ikviens tiek aicināts zvanīt atkārtoti: „Cilvēki to arī izmanto, un tas ir labi, jo, zvanot atkārtoti, parasti viņš jau ir nomierinājies un spēj pierakstīt nepieciešamo informāciju, kā arī uztvert svarīgas nianses, ko stāsta speciālists.”
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.