Foto: Edijs Pālens/LETA

Latvija ieviesīs labojumus autovadītāja apliecības noformējumā 0

Latvija atbilstoši Eiropas Komisijas (EK) prasībām ieviesīs labojumus autovadītāja apliecības noformējumā, otrdien lēma valdība.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku! 44
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Valdībā iesniegtajā Satiksmes ministrijas (SM) Ministru kabineta (MK) noteikumu projekta anotācijā teikts, ka labojumi tiks ieviesti, balstoties uz Latvijai adresēto Eiropas Komisijas oficiālā paziņojuma vēstuli, kurā norādīts, ka, pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu par vadītāju apliecībām, attiecīgajos grozījumos MK noteikumos par transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtību un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas, atjaunošanas un iznīcināšanas kārtību, trūkst direktīvas pielikumā norādīto vadītāja apliecību kodu 32.02., 33.01., 73., 79.–81. un 97.

Iepazīstoties ar situāciju, SM konstatējusi, ka kodi 32.02. un 33.01. nav pārņemti tehniskas kļūdas dēļ, savukārt kodi 73., 79. – 81. un 97. ir specifiski kodi, kas attiecas, piemēram, uz vēsturisku, bet līdz šim derīgu apliecību apmaiņu, kas izdotas citās Eiropas Savienības (ES) valstīs pirms vienoto transportlīdzekļu kategoriju ieviešanas, kā arī citiem atsevišķu ES valstu vadītāja apliecību likumdošanā paredzētiem izņēmuma gadījumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ministrija norāda, ka Latvijā vēsturiski nav tikušas izsniegtas šādas vadītāja apliecības ar starptautiskajiem tiesību aktiem neatbilstošām transportlīdzekļu kategorijām, kā arī nav paredzēti izņēmuma gadījumi, kas būtu saistāmi ar šo kodu lietošanu. Līdz ar to praksē līdz šim nav konstatēti gadījumi, kad būtu nepieciešams lietot minētos kodus. Tāpat SM atzīmē, ka nav saņemti pieprasījumi pielāgot transportlīdzekļus tādā veidā, kā paredz kodi 32.02. un 33.01., un šo kodu neesamība nekādā veidā nav ietekmējusi personu ar invaliditāti iespējas vadīt transportlīdzekļus. Ņemot vērā minēto, ar noteikumu projektu tiks novērstas minētās nepilnības un ieviesti iepriekš minētie trūkstošie kodi atbilstoši direktīvas pielikumam.

Izmaiņas skars visus transportlīdzekļu vadītājus, īpaši tos, kuriem ir invaliditāte un kuriem nepieciešams pielāgots transportlīdzeklis. Patlaban Latvijā ir gandrīz 855 000 personu, kurām ir derīga vadītāja apliecība, tostarp nedaudz vairāk nekā 2600 vadītāja apliecību, kas izsniegtas personām ar invaliditāti. Kodu 32.02. un 33.01. neesamība tiesību aktos līdz šim nekādā veidā nav ietekmējusi personu ar invaliditāti iespējas vadīt transportlīdzekļus, uzsver SM.

Vienlaikus ministrija informē, ka līdz ar izmaiņām MK noteikumos administratīvais slogs nemainās, jo līdz noteikumu spēkā stāšanās brīdim izsniegtās vadītāja apliecības nebūs jāmaina un tās būs derīgas līdz apliecības derīguma termiņa beigām.

Kā ziņots, EK šā gada martā nosūtīja oficiālas paziņojuma vēstules Latvijai, Itālijai, Nīderlandei un Vācijai, mudinot minētās ES dalībvalstis mainīt vadītāju apliecību noformējumu, ievērojot kopīgos Eiropas noteikumus.

Atbilstoši EK paustajam, ES direktīva nosaka, ka uz vadītāja apliecības būtu jānorāda transportlīdzekļa vadīšanas ierobežojumi, piemēram, prasība nēsāt brilles un cita papildu informācija. Itālijas, Latvijas, Nīderlandes un Vācijas noteikumi šajā jautājumā esot pretrunā dažām minētajām prasībām.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Rolands Rumba aģentūrai LETA iepriekš skaidroja, ka oficiālu skaidrojumu no EK CSDD nav saņēmusi, tomēr autovadītājiem nav pamata uztraukumam, jo tas neietekmē vadītāja apliecības derīgumu, un CSDD izsniegtu vadītāja apliecību tāpat kā līdz šim var droši izmantot visā pasaulē.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.