Latvijā attīsta bioplēvi, kas sadalās ogļskābajā gāzē, ūdenī un humusā 0
Elastīgā iepakojuma ražotājs “IMMER Digital” izmanto “hi-tech” tehnoloģijas, kas ļauj ražot personificētu iepakojumu. To sevišķi iecienījuši lielākie pārtikas ražotāji, kam, iespējams, varētu pievienoties arī tirgotāji.
Viens no prioritārajiem mērķiem – uzņēmums plāno izvērsties Skandināvijas valstīs. Jau pašlaik tur ir vairāki klienti, bet iecerēts to skaitu būtiski palielināt. Skandināvijas valstīs kompānija saredz lielu potenciālu.
Digitālā tehnoloģija
Izrādot “IMMER Digital” rūpnīcu, ražošanas direktors Dāvids Grāveris atklāj vairākas nianses produkcijas tapšanā. Viss process tiek realizēts digitālā tehnoloģijā ar “HP Indigo 20000” iekārtu, kurai analoga Baltijā nav.
Sākotnēji klienta dotos failus apstrādā uzņēmuma dizaineri un sagatavo drukāšanai. Ja klientam fails ir gatavs, drukāšanu iespējams veikt pat divas stundas pēc pasūtījuma saņemšanas.
“Iekārtai jauda nav liela, bet tai raksturīgs daudzpusīgums un unikalitāte. Mēs visu izdarām tiešsaistē, mums nav jāgatavo formas, kā tas ir citās ražotnēs. Drukas darbus veicam ar lāzeru,” stāsta ražošanas vadītājs.
Nozarē lielās ražošanas iekārtas spēj apdrukāt 200–300 metrus plēves minūtē, bet ventspilnieku iekārta – 60 metrus minūtē. Apdrukājamās plēves platums ir 760 mm.
Laikā, kad viesojamies uzņēmumā, top iepakojums minerālūdens pudelēm, kas ir daudzkrāsains un ļoti košs. Redzam, kā top iepakojums šokolādes tāfelītēm, ko ražo lielākais saldumu ražotājs valstī, kā arī piena dzērieniem.
Pirms dažiem gadiem tapis iepakojums ar bērnu zīmējumiem, kas ir absolūti unikāls projekts, jo neviens zīmējums uz pudelēm neatkārtojas.
Šim produkta iepakojumam pirmo reizi Baltijā izmantota “Digital mosaic” tehnoloģija, kas ļāvusi izveidot vienu miljonu pudelīšu ar atšķirīgu iepakojumu.
Pārtikas ražotājiem lielākoties top divu līdz trīs slāņu iepakojums, bet iespējams saražot preci līdz pat 11 slāņiem, piemēram, mitro salvešu iepakošanai.
Izejvielu – plēves – uzņēmums iepērk gan no Ukrainas partneriem, gan Francijas, Vācijas un citām Eiropas valstīm.
“IMMER Digital” ir sertificēts atbilstoši ISO un BRC standartiem un atbilst visām pārtikas drošības prasībām.
Galvenokārt iepakojums tiek ražots pārtikas uzņēmumiem, taču vienam klientam no Lielbritānijas uzņēmums ražo iepakojumu austiņām, atklāj “IMMER Digital” pārdošanas speciālists Jaroslavs Gaveiko.
Viņš stāsta arī par veiksmīgo pieredzi, veidojot iepakojumu Latvijas šokolādes ražotājam “Chocolette Confectionary”, kas sākās ar nelieliem pasūtījumiem, bet pašlaik jau tiek strādāts pie ikmēneša pasūtījumiem.
“Darām visu, lai viņi paliktu pie mums un paplašinātu savu portfolio,” atklāj Gaveiko. Darbs ar klientu esot ļoti svarīgs. Lai iegūtu pasūtījumus, uzņēmums piedalās iepirkumos.
Attīsta bioplēvi
Izmantojot “Altum” un “ABLV” atbalstu, kopumā Ventspils ražotnē ieguldīti 5,7 miljoni eiro, bet nākamajā kārtā paredzēts investēt vēl vairāk nekā 11 miljonus eiro.
Jaunajā ražotnē būs iespējams esošās jaudas trīskāršot. Jaunā ražotne ļaus ieviest ražošanā vēl inovatīvākus, kā arī dabai draudzīgākus produktus.
Jau pašlaik uzņēmumā izstrādāta bioplēve iesaiņošanai, kas atkarībā no biezuma sadalās ogļskābajā gāzē, ūdenī un humusā 6–12 mēnešu laikā.
Šis jaunums jau saņēmis Eiropas sertifikātus “OK compost HOME” un “OK compost INDUSTRIAL”, kas apliecina, ka šo materiālu var kompostēt mājas vai rūpnieciskos apstākļos.
Šobrīd tas ir svarīgs un ļoti perspektīvs darbības virziens, kas atbilst ANO ilgtspējīgas attīstības mērķiem un jaunākajām pasaules tendencēm.
Dāvids Grāveris stāsta, ka Ukrainas ražotnē jau tiek veidots iepakojums no kukurūzas pārslām, bet Ventspils ražotnē notestēta digitālā druka, kas nodota tālākām pārbaudēm.
Tad, kad klientiem tas būs nepieciešams, skaidro Grāveris. Ņemot vērā tehnoloģiju, jaunais iepakojums varētu būt dārgāks nekā pamatprodukcija. Turklāt jātestē, kā tas reaģē uz produktu īpašībām.
Ņemot vērā Eiropas virzību uz plastmasas maisiņu ierobežošanu, jau šobrīd viens no starptautiskajiem tirgotājiem izskata jautājumu par bioplēves ražošanas iespējamību Ventspilī, bet pagaidām gala lēmums vēl neesot pieņemts, tāpēc tirgotāja vārds netiek publiski atklāts.
Pašlaik ražotnē nodarbināti 32 strādājošie, bet pēc paplašināšanās būs nepieciešami vēl 80. Uzņēmumā darbiniekus apmāca uz vietas. Darbiniekiem nav jābūt ar augstāko izglītību, bet nepieciešama iepriekšēja darba pieredze ražošanā.
Darbinieki uz darbu tiek vesti no apkārtējām pilsētām. Arī ražošanas vadītājs katru dienu no Kuldīgas mēro ceļu uz darbu Ventspilī.
Starptautiska līmeņa ražotājs
Jāpiebilst, ka “IMMER Group” ir starptautiska līmeņa ražotājs, kas ieņem vadošās pozīcijas Ukrainā un iekļauts Eiropas vadošo elastīgā iepakojuma ražotāju “TOP 15”.
“IMMER Group” veido trīs uzņēmumi – rūpnīca “IMMER Ukrplastic” Ukrainā, “IMMER Digital” rūpnīca Ventspilī un Rīgas dizaina studija “IMMER Design Studio”.
“IMMER Group” ir ANO Globālā līguma, “Save Food” un “Responsible Care” iniciatīvu dalībnieks, kā arī vairāku starptautisko asociāciju un organizāciju biedrs.
Kompānijas klientu vidū ir starptautiski pazīstami uzņēmumi – “Nestle”, “Mondelez”, “Danone”, “JDE” un citi.
Kompānija saņēmusi prestižus starptautiska mēroga apbalvojumus, to vidū Amerikas Ofseta drukas asociācijas balvu “Golden cylinder”, Amerikas ofseta drukas asociācijas balvu “Packaging Award” un citas.
Uzņēmumu grupas ietvaros tiek nodrošināts pilns elastīgā iepakojuma ražošanas cikls un plašs drukas tehnoloģiju spektrs, kas ļauj eksportēt produkciju uz 35 pasaules valstīm.
Uzņēmumam ir sava laboratorija, kurā tiek izstrādāti un izmēģināti jauni materiāli. Kompānijas prezidente Irina Mirošņika rūpnīcu Ventspilī atvērusi tāpēc, ka viņai ļoti patikusi pati pilsēta, kā arī pašvaldības pretimnākšana investīciju piesaistē.
Uzziņa:
“IMMER Digital” Ventspilī darbu sāka 2017. gada februārī, kad tika atvērta elastīgā iepakojuma ražotne, kur kopumā ieguldīti 5,7 miljoni eiro.
Ventspils ražotnē nodarbināti 32 darbinieki, Rīgas birojā – 18, ieskaitot dizainerus. Pasūtījumu skaits uzņēmumam aizvien palielinās. Pašlaik klientu skaits ir vairāk nekā 200 ne tikai Latvijā, bet arī citās valstīs – Dānijā, Igaunijā, Krievijā, Vācijā, Nīderlandē.
Pēc paplašināšanās plānots ražošanas apjomus trīskāršot. Jaunajā korpusā paredzēts radīt 80 jaunas darba vietas. Mērķis ir izvērsties Skandināvijas valstīs.
AVOTS: “IMMER Digital”
VĒRTĒJUMS: Ļauj variēt ar dizainu
AS “Tukuma piens” mārketinga vadītājs Armands Artihovičs: “”IMMER Digital” piedāvā digitālās drukas iespējas, kas iepakojumam ļauj veidot unikālu dizainu. Kopš viņi atvēra savu ražotni Latvijā, sadarbojamies ar šo uzņēmumu, jo vienas garšas produktam varam izveidot 50–100 dažāda dizaina iepakojumus. Iepriekš neviens cits iepakojuma ražotājs Baltijā šādu iespēju nevarēja piedāvāt. Ja parādīsies vēl kāds līdzīga profila uzņēmums, konkurence tikai pieaugs. Šobrīd varu teikt, ka viņu piedāvātās cenas ir atbilstošas tirgum.”