Līga Fātima Legzdiņa
Līga Fātima Legzdiņa
Foto – Timurs Subhankulovs

Jums pie somas ir lentīte Latvijas karoga krāsās. Vai himnu arī dziedat – “Dievs, svētī Latviju”? 56

Mūsu sabiedrībā pieņemts, ka seja ir cilvēka atpazīstamības simbols. Likumprojekta anotācijā tāpat ir pamatoti iegansti, kāpēc tas top, un arī analizēti riski, kādi rodas, ja personu nevar atpazīt: “Jau no seniem laikiem sabiedrības komunikācija publiskajā telpā balstās gan uz iespēju identificēt personu pēc tās izskata, atklājot seju, gan arī uztvert personas sakāmo, uzvedību ne tikai verbāli, bet arī neverbāli. Savstarpēji komunicējot, cilvēki uztver cilvēka sejas vaibstus, mīmiku, žestus. Aizsedzot seju, daļa no saziņā saņemamās informācijas zūd, tādējādi var pasliktināties komunikācija starp sabiedrības locekļiem, kā arī netiks veicināta ieceļotāju integrācija Latvijas sabiedrībā. Persona, kurai seja pilnībā aizsegta, var tikt uztverta kā tāda, kurai ir ko slēpt, t. i., var tikt uztverta kā apdraudējums, jo tā slēpj savu identitāti no sabiedrības.”

Jā, himnai ir labi vārdi. Dievs ir viens, un Dieva svētība mums visiem vajadzīga.

Reklāma
Reklāma

Kā jums radās interese par islāmu?

Mājas
Ideālais banānu uzglabāšanas veids – tie nekļūs melni nedēļām ilgi
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
RAKSTA REDAKTORS
“Lai tiktu ārā no “Rimi”, tagad vajag kuponu”- pircēji samulsuši, kā tikt ārā no veikala, ja nekas netiek nopirkts
Lasīt citas ziņas

Skolā pēc vēstures stundās mācītā gribēju uzzināt vairāk par citām reliģijām, ne tikai par kristietību. Lasīju bibliotēkā atrodamās grāmatas par pasaules reliģijām. Par kristietību man bija radies iespaids kā par reliģiju, kas atrauta no reālās dzīves – ka ir daži, kas diendienā iet uz baznīcu, bet vairumam tā nav būtiska dzīves sastāvdaļa. Tad nāca arī politiskie notikumi – 11. septembris ASV, Irākas karš. Gribēju izprast, kāpēc kaut kas tāds notiek, un šķita, ka šeit pieejamā informācija nav pilnvērtīga. Tas, ko es grāmatās lasīju par islāmticīgajiem cilvēkiem, bija diezgan atšķirīgs no medijos radītā priekšstata. Pēc tam sāku lasīt Korānu tulkojumā angļu valodā. 18 gadu vecumā aizbraucu uz Ēģipti. Līdz tam biju paradusi par daudz ko raizēties. Bet tur skatījos uz ne­steidzīgo dzīves ritmu, plūdumu – ka var dzīvot tāpēc, ka dzīve ir skaista un mēs mīlam Dievu, nevis tāpēc, ka mums kaut kas jāsasniedz vai jāsteidzas kaut ko nenokavēt.

Starp citu, viens no islāma pētniekiem uzskata, ka nevienas citas reliģijas svētajos rakstos nav piešķirta tik liela nozīme dabai kā Korānā. Visas dabas norises – lietus, saule, pērkons, zvaigznes – nosauktas par Dieva zīmēm.

CITI ŠOBRĪD LASA

Latviešu folklorā arī ir daudz dabas slavinājumu! Nesen “LA” intervijā kulturoloģe Dagmāra Beitnere salīdzināja, ka latviešu Vecā Derība ir tautas dainas, bet Edvarta Virzas “Straumēni” ir Evaņģēlijs, mūsu Jaunā Derība.

Ja saka, ka latvietim islāms ir kas tāls un svešs, iebildīšu, ka, manuprāt, latvieša mentalitātei raksturīgā tuvība ar dabu un dabas svētums sasaucas ar to, ko māca islāms.

Mūsu sabiedrībā pieņemts, ka seja ir cilvēka atpazīstamības simbols. Likumprojekta anotācijā tāpat ir pamatoti iegansti, kāpēc tas top, un arī analizēti riski, kādi rodas, ja personu nevar atpazīt: “Jau no seniem laikiem sabiedrības komunikācija publiskajā telpā balstās gan uz iespēju identificēt personu pēc tās izskata, atklājot seju, gan arī uztvert personas sakāmo, uzvedību ne tikai verbāli, bet arī neverbāli. Savstarpēji komunicējot, cilvēki uztver cilvēka sejas vaibstus, mīmiku, žestus. Aizsedzot seju, daļa no saziņā saņemamās informācijas zūd, tādējādi var pasliktināties komunikācija starp sabiedrības locekļiem, kā arī netiks veicināta ieceļotāju integrācija Latvijas sabiedrībā. Persona, kurai seja pilnībā aizsegta, var tikt uztverta kā tāda, kurai ir ko slēpt, t. i., var tikt uztverta kā apdraudējums, jo tā slēpj savu identitāti no sabiedrības.”
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.