Latviešu valodas un literatūras skolotāji aicina sakārtot gramatikas jautājumu mācīšanu 1.-9.klasē 52
Latviešu valodas un literatūras skolotāju asociācija (LVLSA) aicina sakārtot gramatikas jautājumu mācīšanu 1.-9.klasē, liecina ieraksts asociācijas mājaslapā.
Valodas apmācību salīdzinot ar skapi, kurā var valdīt kārtība vai nekārtība, LVLSA valde norāda, ka lielāks vai mazāks haoss apgrūtina darbu ar piedāvātajām pieejām pamatskolas latviešu valodas programmās.
Skolotājus visvairāk uztrauc tas, ka pamatskolā (kas ir galvenais latviešu valodas gramatikas apguves posms) sistēma ir izjaukta, haotiski ievietota dažādās tēmās, sadrumstalota, taču jau notiek mēģinājumi sakārtot šo “skapi”.
Skolotāji, skolu metodiskās komisijas, novadu metodiskās apvienības ir jau izveidojuši sev sistēmu un pēc tās strādā. Tāpat izdevniecība “Zvaigzne ABC” pārstrādā savus izdevumus “Labirinti” un mācību priekšmeta programmu, kas saglabā iepriekšējo sistēmu un jau ir lietojama. Vēl LVLSA zināms, ka tiek veidota alternatīva programma, kā arī vasaras nometnē bija mēģinājumi sistēmu sakārtot pa klasēm.
LVLSA valde nolēma sakārtot vienu “plauktu”, rosinot šajā procesā iesaistīties latviešu valodas skolotājus, īpašā vietnē līdz jūnija otrajai pusei ievietojot ierosinājumus, komentārus , lai galvenās gramatikas lietas varētu salikt pa klasēm.