Latvieši Berlīnē kārdina ar zaļo 1
Starptautiskajā pārtikas izstādē gadatirgū “Internationale Gruene Woche Berlin 2017”, kas tautā dēvēta par “Zaļo nedēļu”, Latviju aptuveni 100 kvadrātmetru lielajā stendā pārstāv kādi 25 uzņēmumi. No kopējā 1600 dalībnieku daudzuma īpatsvars nav liels.
Mūsu uzņēmumi piedāvā jau zināmus, kā arī jaunus produktus. Māra un Gintas ģimenes uzņēmums “Snigol” pirms diviem gadiem Ķekavā sāka marmelāžu ražošanu. Tad izveidoja sīrupus karstajiem dzērieniem – tā saukt efekterus un eliksīrus – veselības dzērienus. “Īpaši izstādei no tīras ābolu sulas, cukura aizvietotāja stēvijas un dabiskajiem čili pipara, kanēļa un kurkumas ekstraktiem izveidojām jaunus sīrupus. Mūs interesē eksports. Saprotam, ka katrā valstī cilvēkiem ir atšķirīgas garšas īpatnības, vajadzīgi arīdzan noteikti piegāžu daudzumi,” pa tālruni no Berlīnes vēstīja Ginta Logina.
Nelielais pārtikas ražotājs “Raiskuma labumi” Raiskumā no dabiskajām izejvielām brūvē nefiltrētu alu, kūpina gaļu un cep maizi. Uz gadatirgu raiskumieši aizveduši alu – gan lejamo, gan pudelēs. “Mums, ģimenes uzņēmumam, šī ir otrā izstāde ārpus Latvijas. Galvenokārt braucam pēc pieredzes, šis nav biznesa projekts. 2015. gada pavasarī sākām ar 5000 litriem alus mēnesī, patlaban ražojam 12 000 litru. Dzīves stila hobijs mums lēnām pārvēršas par pamata biznesu,” teic Gints Čudorāns, viens no uzņēmuma komandas.
SIA “‘Brīvais mustangs” Berlīnē piedāvā septiņas šķirnes trīs gadus gatavinātu bioloģisko vīnu. Ražotāji šo vīnu ar zīmolu “Rankas vīns” ražo jau 15 gadus. “Vīns ir ražots bez piedevām, ar šo dabiskumu atšķiramies no citiem izstādes piedāvājumiem, kuru klāsts ir ļoti, ļoti plašs. Esam apmierināti, cilvēki smaida, pērk mūsu vīnu. Latvijā visu pārdot ir grūti, vēlamies darboties citu valstu tirgos,” tā “Brīvā mustanga” saimnieks Klāvs Rubīns.
Starp izstādes dalībniekiem ir maz Latvijas lielo pārtikas ražotāju. Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas priekšsēdētāja Ināra Šure atzīst – katrs no uzņēmumiem pats izvēlas, kādās izstādēs tas vēlas piedalīties.
Latvijas uzņēmējiem piedalīšanos izstādē apmaksā Zemkopības ministrija. Par valsts stenda senlatvisko auru gādā Etnogrāfiskais brīvdabas muzejs. Projekta vadītāja Andra Ūdre stāsta, ka apmeklētāji var vērot dzintara rotaslietu tapšanu, vērpt dzintaru un iegādāties amatnieku ražojumus. Tūrisma sadaļā darbojas “Lauku ceļotājs”, nodrošinot ar informāciju par tūrisma iespējām Latvijā un piedāvājot nobaudīt lauku tējas un ļaujot nosūtīt Latvijas skatu pastkartes uz jebkuru pasaules valsti ar Latvijas pasta atbalstu.
Vāciešu piesaisti latviskajai virtuvei un kvalitatīvajam izpildījumam veic SIA “Lido”, kas Berlīnē jau agrāk ir atvēris divas ēdināšanas iestādes. “Lido” izstādē ļauj apmeklētājiem iepazīties ar piedāvāto, to nogaršot un saņemt atlaižu kuponus restorāna apmeklējumiem.
UZZIŅA
“Zaļā nedēļa”: ko piedāvā mūsu uzņēmēji
SIA “Brāļu alus”, “Raiskumietis”, SIA “Ilgezeem” Iļģuciema medali, kvass, “Rēzeknes gaļas kombināta” izstrādājumi, SIA “Lāči” un SIA “Dona” daudzveidīgi maizes izstrādājumi, a/s “Brīvais vilnis”, SIA “Gamma-A”, SIA “Kurzeme GB”, SIA “RĀNDA”, SIA “Karavela” zivju izstrādājumi, SIA “Mandor” dzērvenes pūdercukurā, Ugāles vīns, Tārgales medus, SIA “Vladas SP” dzērvenes un dažādas mērces, Sandra Akmaņa z/s “Kalnu medus”, “Oga Berry Honey Powder” dažādu ogu–medus pulveri, dārzeņu pulveri, “55 mārītes” tējas, SIA “Baltic Wild” medījumu gaļa un konservi, SIA “Dienvidi plus” smiltsērkšķu vīns, “Jāņkalnu” sukādes un sīrupi, SIA “Skrīveru pārtikas kombināts” konfektes “Gotiņa”, SIA “Sula” Libertu bioloģiski ražotie bērzu sulas produkti, SIA “Rozīne” Skrīveru mājas saldējums, IK “Snigol” sīrupi.