“Latvenergo” klienti elektrības rādījumus var nodot līdz 15.februārim 8
VAS “Latvenergo” pagarinājusi iepriekšējā mēnesī patērētās elektrības rādījumu nodošanu līdz 15.februārim, informē kompānijā.
“Latvenergo” norāda, ka skaitītāju rādījumus līdz šim nodevuši 70% klientu, kuri izvēlējušies norēķināties pēc faktiskā patēriņa, saņemot rēķinu.
Uzņēmumā atgādina, ka janvāra beigās sākās visu klientu līgumu pārveide: regulētie līgumi tika pārveidoti par tirgus līgumiem, un šī procesa laikā bija brīži, kad bija apgrūtināta piekļuve interneta vietnei “e- Latvenergo”. Līdz šim skaitītāju rādījumus nodevuši 70% “Latvenergo” klientu, kuri izvēlējušies norēķināties pēc faktiskā patēriņa, saņemot rēķinu.
Iepriekš bija noteikts, ka rādījumi jānodod līdz 3.februārim, taču vēlāk šis termiņš pagarināts līdz 6.februārim, bet tagad – līdz 15.februārim.
“Latvenergo” atzīmē, ka skaitītāju rādījumus var nodot klientu pašapkalpošanās portālā “www.e-latvenergo.lv”, sūtot īsziņu vai arī izmantojot mobilo aplikāciju. Rēķins tiks izrakstīts par iepriekšējā mēnesī patērētajām kilovatstundām, un to klients saņems pa e-pastu, pastu vai īsziņas veidā.
Savukārt tiem klientiem, kuri izvēlējās “Elektrum Universālais” vai citu produktu ar izlīdzinātā maksājuma norēķinu metodi, skaitītāja rādījumi nav jānodod – ir jāizmanto “Latvenergo” sūtītā informācija, kurā bija kartīte ar ikmēneša izlīdzinātā maksājuma summu. “Latvenergo” februārī atkārtoti nosūtīs klientiem aprēķināto izlīdzinātā maksājuma summu.
“Latvenergo” janvārī apkalpojis 160 000 telefona zvanus, kā arī nosūtījis informāciju par turpmāko norēķinu kārtību 150 000 klientiem. Janvārī arī informācija par norēķinu kārtību nosūtīta 65 000 aizsargāto lietotāju, tajā skaitā – 16 000 daudzbērnu ģimeņu.
Jau ziņots, ka šā gada 1.janvārī elektrības tirgus atvērts atvērts arī mājsaimniecībām. Tās elektrību var iegādāties no četriem tirgotājiem – AS “Latvenergo”, SIA “Baltcom TV”, SIA “220 Enerģija” vai SIA “Win Baltic”.
Jaunā kārtība paredz: tām mājsaimniecībām, kas nenorēķinās ar izlīdzināto maksājumu, ik mēnesi ir jāiesniedz savs skaitītāja rādījums tirgotājam vai sadales tīkla operatoram AS “Sadales tīkls”. Tātad vairs nevar nolasīt skaitītāja rādījumu un pēc apskatīšanās tabulā samaksāt par patērēto daudzumu. Jāgaida, kad tirgotājs atsūtīs rēķinu.
Tiesa, jaunā norēķinu kārtība patlaban buksē, radot uztraukumu daudzām Latvijas mājsaimniecībām. Lasītāji arī “e-Latvenergo” interneta portālā sūdzējās, ka sestdien un svētdien centušies elektrības skaitītāja rādījumus ievadīt uzņēmuma mājas vietnē, tomēr tas nebija iespējams. Kompānijā atzīst vainu, atvainojas un izsaka cerību, ka nākotnē neērtību nebūšot.