“Lattelecom” vadītājs Gulbis “Twitter” nosoda agresīvus riteņbraucējus 0
Elektronisko sakaru komersanta “Lattelecom” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis savā privātajā “Twitter” kontā @JurisGulbis sācis brīžiem asas debates par, viņaprāt, agresīviem riteņbraucējiem, kas Rīgā izmanto gājēju ietves un uz ielām neievēro ceļu satiksmes noteikumus (CSN) un veselo saprātu.
Kā novēroja biznesa portāls “Nozare.lv”, Gulbis “Twitter” diskusijās ieguvis daudz domubiedru, kas piebalso “Lattelecom” vadītāja kā privātpersonas vērtējumam, ka daļa riteņbraucēju brauc agresīvi, apdraud gājējus un sevi. Citi raksta, ka dažu agresīvi riteņbraucēju dēļ nevajadzētu mest visus velosipēdistus pār vienu kārti, aizrādot, ka riteņbraukšana ir dabai draudzīgs un veselīgs pārvietošanās veids.
Debatēs arī izskan gan pārmetumi, gan uzslavas vārdi Rīgas domei un tās mēram Nilam Ušakovam saistībā ar velobraucējiem paredzētās infrastruktūras stāvokli pilsētā. Īso vēstījumu sociālā tīklā “sarunās” par tēmu arī piedalās sabiedrībā pazīstami cilvēki – auto nozares žurnālists Pauls Timrots, žurnāliste Elita Veidemane, mūzikas kritiķis Uldis Rudaks, kā arī citi “Twitter” lietotāji.
Kā e-pastā “Nozare.lv” skaidroja Gulbis, viņš sācis debates par riteņbraucējiem pēc vairākiem incidentiem, kas skāruši viņu un viņa bērnus, no kuriem pēdējais noticis pagājušajā nedēļā, piektdien, un gandrīz beidzies ar izkaušanos.
“Tas viss nav viena nejauša starpgadījuma dēļ. Diemžēl, ar velosipēdistu disciplīnas problēmām un pilnīgu ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu sastopos bieži. Izejot no savas mājas kāpņutelpas, man regulāri bīstamā ātrumā aizlido garām pa ietvi braucošs velosipēds, labi, ka pēdējā laikā pirms speru soli uz ietves, paskatos pa kreisi un labi, gluži kā šķērsojot brauktuvi. Tāpat maniem bērniem, kas pārvietojas pa ietvi, ir uzbraukuši velosipēdi,” raksta Gulbis.
Incidentu, kas, iespējams, bija “pēdējā lasīte” pirms Gulbis, kas sevi raksturo kā brīvdienu riteņbraucēju un sportiska dzīvesstila piekritēju, “Lattelecom” vadītājs raksturo šādi: “Pagājušā piektdienā, ejot pa Brīvības ielu, man virsū uzbrauca pretim braucošs velosipēdists, kas ne tikai neatvainojās, bet bija gatavs šo visu pārvērst konfliktā ar roku izvicināšanu.”
Tvītos arī citi diskusijas dalībnieki stāsta par nepatīkamiem incidentiem, kur tiem uzbraucis vai teju uzbraucis riteņbraucējs. “Zinu cilvēku, kurš velosipēdista uzbraukšanas dēļ tagad ir invalīds – pilnīga paralīze,” raksta Veidemane.
Arī “Nozare.lv” pirms dažiem gadiem iepazinās ar cilvēku Zviedrijā, kas bija spiests priekšlaicīgi pensionēties no augsta amata kāda ASV filmu izplatīšanas koncerna filiālē, jo viņu uz gājēju pārejas Stokholmā notrieca riteņbraucējs, izraisot traumas, kas prasīja vairāku mēnešu ārstēšanos.
Kā novēroja “Nozare.lv”, dažiem tvītiem ir pievienotas saiknes uz fotogrāfijām, kur redzami riteņbraucēji, kas šķērso ielu pie sarkanās gaismas. Savukārt arhitekts Toms Kokins ievietojis saikni uz apjomīgu prezentāciju, kurā viņš ieskicē, kādai būtu jābūt Rīgas velobraukšanas infrastruktūrai, ar plašu ielās un ietvēs iezīmētu velojoslu un īpaši būvētu veloceliņu tīklu.
“Iedomājies situāciju – tālredzīgs mērs, gudri plānotāji, iecietīgi braucēji, sakārtotas ielas. Par ko tad cepsimies?” tvītoja Kokins.