“Lattelecom” ceļ cenas, jo tās… aug 18
Pie rēķina klāt līdz diviem eiro – ar tādu cenu celšanu jauno gadu sagaidījuši daudzi Latvijas telekomunikāciju kompānijas “Lattelecom” klienti. Daudzi uzdod jautājumu – kāpēc? Jo “Lattelecom” pēdējā laikā izcēlies ar diezgan biežu pakalpojumu cenu kāpumu. Sociālajos tīklos izteikušies arī tādi klienti, kuriem neilgā laikā rēķins pieaudzis pat par 40%. Nevienā nozarē tik liels cenu kāpums tik īsā laikā nav bijis, tāpēc grūti vērtēt kompānijas apgalvoto, ka cenas cēlušās, jo tās pieaug gan degvielai, gan gāzei, gan ūdensapgādei, gan siltumenerģijai u.c.
Attaisnojas ar investīcijām
Atbildē “Latvijas Avīzei” kompānija norāda, ka tai jāveic arī “regulāras investīcijas, jāuzlabo pakalpojumi un jāpiemērojas visā pasaulē un Latvijā arvien augošajām satura izmaksām, ko prasa satura piegādātāji, lai arī turpmāk nodrošinātu pakalpojumu esošajā kvalitātē. “Lattelecom” pēdējo piecu gadu laikā attīstībā ir investējis gandrīz 150 miljonus, pērn vien 27 miljoni eiro investēti attīstībā un pakalpojumu uzlabošanā. Arvien lielākas investīcijas jāveic, lai nodrošinātu stabilu, ātru un drošu internetu, jo pēdējo gadu laikā klientu izmantoto datu plūsma ir palielinājusies vairākas reizes. Turklāt papildu investīcijas jānodrošina arī kiberdrošības risinājumu modernizācijai.”
Kompānija norāda, ka pieaug arī klientu pieprasījums pēc augstvērtīga un vietējā televīzijas satura, pieaug gan kanālu izmaksas, ko tie pieprasa par savu kanālu retranslāciju, gan arī satura veidošanas izmaksas – ne tikai iepirktajiem kanāliem, bet arī “Lattelecom” pašu satura izstrādei, veidojot kanālu “360TV” un “STV1” programmas.
Jācer, ka papildu investīcijas pašu saturā, kā arī pieaugošie rēķini beidzot kompānijai liks atrast risinājumu, kā ļaut klientiem maksāt tikai par to saturu, kuru tie vēlas patērēt, neuzspiežot kanālu desmitus, kuru vērošanai nav atvēlētas pat pāris sekundes.
Ne visiem jāmaksā vairāk
“Lattelecom” savā atbildē “LA” neatklāja, cik daudziem samaksa cēlusies un kāds ir vidējais cenu kāpums, taču zināms, ka maksimālajam kāpumam vajadzētu būt diviem eiro. Sociālajos tīklos sūdzas par lielāku pieaugumu.
“Visiem klientiem, kurus skars pakalpojuma maksas izmaiņas, šī informācija ir nosūtīta uz viņu profilu pašapkalpošanās vietnē “mansLattelecom.lv”, kā arī uz viņu norādītajiem e-pastiem – aicinām klientus ieskatīties šajās saziņas vietās, lai uzzinātu precīzāko informāciju. Pakalpojuma maksa mainīsies vairākiem pakalpojumiem, taču ne visiem šo konkrēto pakalpojumu klientiem – starta internetam, “Helio”, virszemes televīzijas un nelielai daļai balss pakalpojumu klientiem, kuriem bija piešķirtas lielas atlaides vai kuri lietoja tarifu plānu, kas tiek slēgts,” norāda “Lattelecom” pārstāve Lāsma Trofimova.
No līguma var atteikties
Jāatceras arī, un ko atgādina arī “Lattelecom” – gan Elektronisko sakaru likums, gan klientu līgumi paredz, ka abonentam ir tiesības līguma nosacījumu grozījumu gadījumā atteikties no līguma un līgumsods par to netiek piemērots.
Vai cenas neturpinās kāpt? L. Trofimova atbildēja, ka tuvākajā laikā cenu izmaiņas netiek plānotas. “Tomēr jāņem vērā, ka nozarē prognozējams cenu pieaugums arī turpmāk – esam vienotā Eiropas tirgū, un viss liecina, ka tajā cenas pamazām izlīdzinās, ko veicina gan darbaspēka atalgojuma pieaugums, gan arī kopējais izmaksu pieaugums – pakalpojumu tehniskās nodrošināšanas, satura izmaksas.
Pērn “Lattelecom” valsts attīstībā, investīcijās un nodokļos samaksāja vairāk nekā 73 miljonus eiro, no kuriem 46 miljoni eiro samaksāti nodokļos, 27 miljoni investēti attīstībā un pakalpojumu uzlabošanā, savukārt peļņa 41 miljona apmērā dividenžu veidā tiks sadalīta akcionāriem – Latvijas Republikai un “Telia Company”,” norāda “Lattelecom” pārstāve.