Lato Lapsa: “airBaltic” pārvadā pasažierus ar antīkām lidmašīnām, bet savam menedžmentam iegādājas 12 jaunus elektroauto 62
Interesants stāsts ir par valsts uzņēmumu autoparkiem. Šo tēmu paplašināti pētījis arī publicists Lato Lapsa.
TV24 raidījumā “Preses klubs”, vaicāts par aktuālajām atziņām par šo tēmu, L.Lapsa saka, ka situāciju būtībā var atainot ar tikai vienu reālu piemēru no dzīves. Tas ir “airBaltic” gadījums.
“Latvijas nodokļu maksātāji ir spiesti pārvietoties ar “airBaltic” nomātām, pa Eiropu salasītām, vecām, aizvēsturiskām lidmašīnām, kamēr viņi paši lielās ar jau vairāk nekā 40 jaunām lidmašīnām, no kurām liela daļa tiek iznomāta citiem – “baltajiem” cilvēkiem, bet vēl viena liela daļa stāv lidostā,” saka publicists.
Tāda situācija ir izveidojusies, jo, pēc L.Lapsas domām, “airBaltic” vadība ir neprofesionāla – laikus nav spējusi nodrošināt nepieciešamās apkopes un rezerves daļas.
Bet ar to stāsts nebeidzas. Uz tā rēķina, ka pasažieri ir spiesti pārvietoties ar “antīkām lidmašīnām”, “airBaltic” nesen savai mendžmenta komandai iegādājās 12 jaunas elektroniskās automašīnas.
Viss ir aprēķināts – to iegādes izmaksas ir tādas, lai tikai minimāli palīstu zem summas, zem kādas automašīna Latvijā tiek uzskatīta par luksusa klases.
“Visā šajā ainā noskatās Satiksmes ministrija un ministru prezidents Krišjānis Kariņš, kurš, kā zināms, nekad ne par ko neatbild. Es esmu iepzinies ar paskaidrojumiem, ko “airBaltic” ir sniedzis Satiksmes ministrijai šī iepirkuma sakarā. Ja Satiksmes ministrija ar tiem ir apmierināti, mums ir tādi ciema muļķīši tur savākušies, kurus ir viegli aptīt ap pirkstu,” skarbs izteikumos ir L.Lapsa.