Laiva 2013 – pieticīga vai ļoti dārga 1

Aizvadītās nedēļas nogales sporta un atpūtas inventāra izstāde Ķīpsalā, spriežot pēc piebraukšanas un auto novietošanas problēmām, bija ļoti labi apmeklēta. Pati ekspozīcija – ne sevišķi bagātīga, ne pārāka par “krīzes gadiem”. Šķiet, vairāk bija velosipēdu. Un arī burzma ap tiem lielākā. Kustēties gribam, bet naudas nav daudz… Mocim nepietiek, kuterim ne tik.


Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Es šurp nāku pie laivām. Joprojām meklēju kaut cik pieejamas cenas kuģīti piecu līdz sešu metru garumā, kurš pieklājīgi (10 – 20 km/h) peldētu ar ekonomisku dzinēju un būtu aprīkots tā, lai vakarā nav ezera krasts jāmeklē, bet varu tālā, iebarotā līcī migu saklāt. Meklēju un neatrodu. Šogad izstādes reklāmās vilināja pašmāju “Fjord Star” piedāvātais 580 cm garais pūslis ar kajīti. Tik lēts vēl Eiropā neesot redzēts – tā autori. Te nu viņš ir. Pa gabalu – tā nekas. Tuvāk… Cenu lapa iebliež kā ar mietu – gandrīz 9000 latu. Bez motora. Un kabīne par šādu naudu gauži žēlīgi nostrādāta. Pliks, raupjš plastikāts, uz hermētiķa (vietām notecējuša) pieskrūvēti logi. Funkcijas, iespējams, pildītu, bet par mīlestības objektu nu nekādi neder.

Citā halles stūrī ir līdzīgs igauņu/latviešu/krievu kopdarinājums. Mūsu “Bush” pūslim ķīļdaļu pielikuši estiņi, kajīti pasūtījuši Pēterburgas līmētājiem. Smalku kajīti. Solīdāku, labāk nostrādātu. Taču – 30 000 eiro…

CITI ŠOBRĪD LASA

Eju prom. Pie pašmāju korpusu līmētājiem, kuru lielākās laivas mēreni prasmīgam amatniekam vienas ziemas laikā garāžā un paša spēkiem iespējams ar labu būdiņu aprīkot.

“Amberlat” trimarāni. Sešmetrīgā varianta izstādē nav. Stāsta uzņēmuma vadītājs Aldis Kunšteins: “Lielo nevajag reklamēt. Tā ir “nišas prece”, bez konkurences. Kas tādu grib, jau zina, kur atrast. Te un kopumā “spiežam” uz īsākām, bet tikpat platām un stabilām (pieprasa vēl platākas, gatavojam jaunu modeli) vaļējām laivām, kas vajadzīga piekrastes zvejniekiem.”

Netālu kaimiņos uzklausu Aivaru Kiršfeldu (“Dole Marine”). “Tirgus nav slikts. Taču tikai mazajā, lētajā segmentā. Somu pieprasījumu knapi spējam apmierināt, arī Latvijā dzīvības pazīmes manāmas. Kuteri? Pārāk dārgi stiklplasta versijās sanāk. Policijas variantu uztaisījām, tikai daži “aizgāja”. Tie paši uz Krieviju. Tāda tā kuģotāju sabiedrība – vai nu pieticīga, vai “uz pillu klapi” (rāda uz pusmiljonu vērtu mirdzošu milzi halles tālākajā stūrī).”

Tātad – mana saullēktu kuģīša koncepcija arī šogad paliek vecā. “Amberlat” vai “Doles” korpuss, pašbūvēta finiera kajīte. To, ko sacer plastikas līmētāji, vidusslānis nevar nopirkt. Pat ja varētu – dvēseles arī šiem ziepjutraukiem pietrūkst.

Un vispār – auksti… Valstī no jauna reģistrēto mazizmēra peldlīdzekļu skaits samazinās.

 

No jauna reģistrēto mazizmēra peldlīdzekļu skaits

Marka/gads 2009 2010 2011 2012
Laivas



Pašbūvēta 99
83 50
70
Amber 0
8
47 41
Ego 46
68 23
15
BC 34
32
21
0
Dulkan 3
5
11
10
Intra 12
13
10
12
SB 1
5
17
12
Latrex 0
6
21
7
Pavisam 274 286
280 270
Motorlaivas



Bush 117
100
119 57
Dulkan 32
37
57 29
Ego 17
19
28
18
Hibo 14
12
13
19
Steno 0
0
12
11
Pavisam 255 238
324
118
Kuteri



Pašbūvēts 1
2
1
2
Brig 1
1
0
1
Aquadoor 1
0
2
0
Galeon 0
1
1
0
Jaanneau 1
0
1
0
Pavisam 9
11
11
6
Reklāma
Reklāma

Dati: CSDD

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.