“Laimas” zīmola īpašniekam stabils apgrozījuma un eksporta pieaugums 0
Saldumu ražotāja “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” apgrozījums 2016.gadā pieauga par 8% jeb 5,7 miljoniem eiro salīdzinājumā ar gadu iepriekš, sasniedzot 77,8 miljonus eiro, portālu laukos.lv informē uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.
Savukārt uzņēmuma apgrozījums eksporta tirgos pērn pieauga par 6% jeb 0,5 miljoniem eiro salīdzinājumā ar 2015.gadu. 2016.gadā apgrozījums eksporta tirgos sasniedza 25,3 miljonus eiro, kas ir 30% no kopējā uzņēmuma apgrozījuma. Vislielākais eksporta apjoma pieaugums 2016.gadā bija uz Zviedriju, ražojot čipsus citiem “Orkla” grupas uzņēmumiem. Savukārt Baltijā uzņēmums palielinājis eksportu par 37%. “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” kopumā eksportē preces uz teju 30 valstīm.
“Atskatoties uz pagājušo gadu, kad noslēdzām uzņēmumu apvienošanas procesu, esam gandarīti par paveikto un nākotnē raugāmies pozitīvi. Konsekventi strādājot, esam nodrošinājuši stabilus izaugsmes rādītājus – kāpinājuši apgrozījumu un palielinājuši peļņu. Vienlaikus nozīmīgs darbs ir ieguldīts biznesa procesu efektivitātes uzlabošanai, darbinieku profesionalitātes paaugstināšanai un pozīciju stiprināšanai tirgū,” sacīja uzņēmuma vadītājs.
Pērn “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” izstrādāja un uzsāka ražot kopumā 66 jaunus produktus tādiem uzņēmuma zīmoliem kā “Laima”, “Selga”, “Staburadze”, “Ādažu Čipsi” un “Taffel Original Snacks”. Viens no galvenajiem pagājušā gada jaunumiem bija “Laima” sortimenta paplašināšana piena šokolādes segmentā ar jaunu apakšzīmolu gados jaunākai auditorijai “TAGAD”, kā arī “Laimas” šokolādes izlases “Gourmet” konfektes, kas piedāvā augstas kvalitātes un izsmalcinātas garšu kombinācijas konfekšu kārbu segmentā. “Gourmet” kolekcijas radīšanai izveidotas 11 jaunas konfekšu receptūras.
Savukārt zīmolam “Selga” tika radīti jauni “Delight” sērijas produkti, kas 2016.gadā radīja zīmola tirgus daļas pieaugumu par 2,1 procentpunktu. Sāļo uzkodu un kartupeļu čipsu segmentā “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” zīmolam “Ādažu Čipsi” pērn sāka vafeļčipsu un pilngraudu kraukšķu ražošanu, kas ir inovācijas Baltijas tirgū.
Didrihsons arī atzina, ka uzņēmums turpmāk koncentrēsies uz jaunu produktu izstrādi un nemainīgi augstas produktu kvalitātes nodrošināšanu, investējot ražošanas procesos un produktu portfeļa attīstībā. “Mūsu mērķis ir stiprināt uzņēmuma pozīcijas kā vadošajam saldumu un sāļo uzkodu ražotājam Baltijā. Papildus tam tuvāko gadu laikā mēs būvēsim jaunu, mūsdienīgu un multifunkcionālu ražotni zīmolam “Laima”,” sacīja Didrihsons.
Kopš “Orkla” ienākšanas Latvijā, kopējās investīcijas uzņēmumā “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” divu gadu laikā ir sasniegušas vairāk nekā 16 miljonus eiro. 2016.gadā uzņēmums ir veicis būtiskas investīcijas galvenokārt ražotņu ēku un telpu rekonstrukcijai, jaunu iekārtu iegādei un ražošanas procesu uzlabošanai. Ap 1,5 miljoniem eiro tika investēti, lai izbūvētu un iekārtotu jaunas telpas zefīru ražošanai “Staburadze” ražotnē, Artilērijas ielā, un papildus 300 tūkstoši eiro – zefīru ražošanas iekārtu un tehnoloģijas uzlabojumos. Investējot 1,5 miljonus eiro piena šokolādes ražošanas tehnoloģiju un procesu uzlabošanā, uzņēmums produktu portfelī ieviesa “TAGAD” produktu līniju. Ieguldot 320 tūkstošus eiro kartupeļu pirmsapstrādes līnijā un 60 tūkstošus eiro čipsu ražošanā, uzņēmums uzsāka ražot pilnīgi jauna veida sāļās uzkodas. Kā arī vairāki simti tūkstoši tika ieguldīti visu produktu un ražošanas procesu kvalitātes uzlabojumos.
Jau vēstīts, ka “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” pārstāv zīmolus “Laima”, “Selga”, “Staburadze”, “Old Town bakery”, “Ādažu Čipsi”, “The Original Taffel Snacks” un “Pedro”.
“Orkla” ir Oslo Fondu biržā kotēta kompānija; tā bāzēta Oslo, Norvēģijā. No 2015.gada 31.decembra “Orkla” grupā strādā 14670 darbinieku. “Orkla” apgrozījums 2015.gadā bija 3,6 miljardi eiro.