– Visnemainīgākā ar visnemainīgāko garšu ir “Asorti” konfekšu kaste, kur nekādi jaunumi nav parādījušies kopš mūsu bērnības. 12
– Ir dažādi aspekti, kāpēc to nedarām. Piemēram, “Selgas” cepumus neviens negribētu mainīt. Ir arī daži ierobežojumi – lai nomainītu formiņu, tas savukārt prasa jaunas investīcijas. Taču kamdēļ mainīt to, kas tautā ir iemīļots un joprojām saglabā augstus pārdošanas rādītājus? “Asorti” konfekšu izlase ir klasika un tautā iemīļota vērtība, kam arī ik pa laikam mazliet pamainām kārbu dizainu un pildījumu. Mūsu jaunākais piedāvājums ir konfekšu ASORTI ar Latvijas novadiem – Kurzeme, Zemgale, Latgale un Vidzeme.
Tuvākajā nākotnē plānojam modernizēties un sākt ražot 21. gadsimta konfektes – ar vairākiem slāņiem, pildījumu un produktu dizainu, ko līdz šim nebūsiet redzējuši. Šīs konfektes būs konceptuāli tādā pašā vai vēl pat labākā līmenī, kā to piedāvā labākie šokolādes ražotāji Šveicē, Vācijā u.c.
– Līdz šim viens no Laimas prioritārajiem tirgiem bija Krievija. Kā eksportu ietekmējuši notikumi Ukrainā?
– Esam spējuši izvērst eksporta darbību Krievijas reģionālajās tirdzniecības ķēdēs, tagad mūsu šokolādes un cepumu produkcija pieejama iedzīvotājiem arī Murmanskā, Petrozavodskā, Jekaterinburgā. Pieaudzis pieprasījums pēc “Laimas” ekskluzīvās produkcijas, īpaši “Exclusive” Rīgas melnā balzama konfekšu izlase un “Laima Exclusive” marcipāna šokolādes konfekšu izlase. Jāatzīmē, ka jaunais produkts cepumu segmentā “Selga Nature”, ko sākām ražot sadarbībā ar Norvēģijas uzņēmumu “Kavli”, viennozīmīgi ir atzīts arī Krievijas tirgū.
Viens no mūsu eksporta attīstības mērķiem ir būtiska tā apjomu palielināšana ASV. Bez jau esošajām iestrādnēm ASV tirgū šogad varam palepoties ar “Laimas” produktu tirdzniecības uzsākšanu AS lidostu “Duty Free” zonās, kas ASV ir ievērojams tirdzniecības tīkls, kā arī piegādājam dažādus “NP Foods” zīmolu produktus ASV militārajām bāzēm.
Nākamo trīs gadu laikā mēs plānojam eksporta apjoma palielināšanu līdz 60% no saražotā apjoma. Tādējādi pieaugs arī ražošanas apjoms un brīvās ražošanas jaudas tiks izmantotas. Lai spētu aktīvi attīstīt eksportu, nepieciešams mērķtiecīgi strādāt ārējo tirgu apguvē.
– Pēc Ukrainas aneksijas tika spriests par NATO palīdzību Baltijai. Viens no uzņēmējiem man teica: “Nevajag lidmašīnas un tankus. Vajag noteikt, ka iepirkumos NATO izmanto Baltijas preces!” Kā zināms, “Laimai” un “Guttai” NATO palīdzība jau tiek sniegta…
– Tur bija konkurss, kurā piedalījāmies un uzvarējām. Tagad šī sadarbība paplašinās. Kādreiz preci sūtījām uz karstajiem punktiem, piemēram, uz Afganistānu, bet tagad jau ir daudzas militārās bāzes Eiropā, kur ir citi izaicinājumi. Bet tā nav palīdzība.