Tagad tikai “Laimas” šokolādes muzejā gides stāstā varēs klausīties: “Kādreiz mēs paši ražojām šokolādi no kakao pupiņām…”
Tagad tikai “Laimas” šokolādes muzejā gides stāstā varēs klausīties: “Kādreiz mēs paši ražojām šokolādi no kakao pupiņām…”
Foto – Anda Krauze

“Laima” pārtrauks kakao pupu pārstrādi, šokolādi ražos no kakao masas 23

Šokolādes gatavošana no kakao pupām bija tā “Laimas” pievienotā vērtība, ar ko uzņēmums līdz šim īpaši lepojās. Uzņēmuma tehnologi šo prasmi bija izkopuši gadu gaitā, un tieši tas uzņēmumu darīja īpašu citu Eiropas saldumu ražotāju vidū, kas jau sen bija pārgājuši uz kakao masas izmantošanu gatavās produkcijas ražošanā. “Laimas” mājaslapā rodamā informācija vēl liecina, ka “”Laima” ir viena no retajām šokolādes ražotnēm Eiropā, kur kakao pupu pārstrādes procesu līdz gatavai šokolādei pilnībā veicam paši. Rūpīgi saglabātās senās prasmes un receptes ir papildinātas ar mūsdienīgām ražošanas metodēm. “Laimas” šokolāde top tikai no augstvērtīgajām Forastero kakao pupām, kas augušas Ganā, Āfrikā. Šīs kakao pupas īpaši grauzdējot, maļot un temperējot, rodas tikai “Laimas” šokolādei raksturīgā unikālā garša.”

Reklāma
Reklāma

Piemērojas pasaulei

7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

Jaunais “NP Foods” valdes priekšsēdētājs Eriks Smits-Hansens stāsta, ka 80% no šokolādes pasaulē tiek ražots no kakao masas. Arī lielākie uzņēmumi Beļģijā un Šveicē ražo šokolādi no kakao masas. Paredzēts, ka “Laimā” šīs izmaiņas varētu notikt vēlā rudenī. Šobrīd “Laima” veic testēšanas procesu, lai varētu nodrošināt tādu pašu kvalitāti 
kā līdz šim, taču šis process ir laikietilpīgs. Eriks Smits-Hansens sola, ka plānotās izmaiņas neietekmēs šokolādes produkcijas kvalitāti. Garša palikšot tāda pati, un vienīgā izmaiņa būs tā, ka kakao pupu pārstrāde tikšot uzticēta ekspertiem. Tiesa, viņš strikti nesola, ka palmu eļļa ražošanas procesā turpmāk vairs netiks izmantota. Šī esot karstā tēma arī Norvēģijā, un uzstādījums ir – lietot to ļoti minimālos daudzumos.

[wrapintext][/wrapintext]

CITI ŠOBRĪD LASA

Jāatgādina, ka uzreiz pēc norvēģu koncerna “Orkla” paziņojuma par “Laimas” un citu “NP Foods” uzņēmumu iegādi pērn augustā uz “Latvijas Avīzes” jautājumu, vai “Orkla” saglabās savu unikālo “Laimas” tehnoloģiju – ražot šokolādi no kakao pupām, kas citviet reģionā vairs nenotiek, – arī “Orkla Confectionery & Snacks” izpilddirektors Kristers Obergs skaidru atbildi nedeva, sakot, ka “Orklai” jau ir vairāki šokolādes ražošanas uzņēmumi, tāpēc zināšanas tiks nodotas savstarpēji, daloties pieredzē.

Apvienos uzņēmumus

Izmaiņas skars arī “Orklai” piederošos uzņēmumus. Ar 1. oktobri ātro uzkodu ražotājs a/s “Latfood” tiks pievienots “NP Foods”, kļūstot par vienu kompāniju, bet “Gutta” tiks pievienota uzņēmumam “Spilva”. Līdz šim “Spilva” izplatīja “Kalev” produktus, tagad to darīs “NP Foods”.

“Šādas izmaiņas nepieciešamas, lai mēs varētu kļūt efektīvāki un profesionālāki jomā, ko vislabāk pārzinām saldumu, cepumu un uzkodu piedāvāšanā patērētājam,” pamato valdes priekšsēdētājs. Darbinieku skaitu pārmaiņas būtiski neietekmēšot, arī uz produkcijas cenām tas ietekmi neatstāšot. Tomēr jārēķinās, ka, pasaulē pieaugot izejvielas jeb kakao cenai, ko uzņēmums nevar ietekmēt, visticamāk, cenas produktiem var mainīties.

Vai turpmāk plānots virzīties veselīguma virzienā? Eriks Smits-Hansens teic, ka nekad nav slēpts – šīs produktu kategorijas nav tās veselīgākās, bet tās paredzētas baudīšanai un sevis palutināšanai. Neskatoties uz to, ka veselīguma tendence pieaug, arī aktīvā dzīvesveida piekritēji ēd šokolādi un gribēs to darīt turpmāk. Tādējādi “NP Foods” plāno ieviest jaunus produktus un jaunas tehnoloģijas, šim mērķim šogad tikšot investēti divi miljoni eiro, ko ieguldīs gan jaunās iekārtās, gan kvalitātes nodrošināšanā. Līdz šim uzņēmums jau investējis trīs miljonus eiro. Paredzēts attīstīt arī eksportu, jau sākta produktu realizācija ASV, plānots ieiet arī Ķīnas tirgū. Pagaidām nav plāna ražošanu pārcelt uz kādu citu valsti, arī esošie zīmoli tiks saglabāti, jo tie esot briljanta vērtībā. “Laima” ir tik dziļi latviešu sirdīs un tik pazīstams zīmols, ka šie produkti ir jāražo uz vietas, Latvijā. Viņam pašam vislabāk patīk “Laima Lux” šokolāde, arī viņa trīs meitas jau iecienījušas “NP Foods” saldumus.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.