Foto LETA

“Laima” jauno ražotni Ādažos plānots sākt celt septembrī 0

Saldumu ražotājas AS “Laima” jauno ražotni Ādažos plānots sākt celt septembrī, informēja konditorejas un uzkodu ražotāja “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varbūt kāds pilsonis par to naudu māju uzcēla…” ļaudis diskutē, vai 150 000 eiro par “Dimdiņu” zīmola maiņu nav pārmaksāts
Lasīt citas ziņas

“Man ir prieks, ka akcionārus ir izdevies pārliecināt, ka šeit ir laba vide investīcijām. Pēdējos gados tiešām redzam, ka mūsu grupas ietvaros arvien vairāk investīciju notiek tieši šajā reģionā. Viens no pagrieziena punktiem noteikti bija lēmums, ka būvēsim jaunu “Laimas” ražotni Ādažos, uz kurieni pārvietosim ražošanu no Miera ielas Rīgā. Šis projekts turpinās jau pusotru gadu. Pašlaik notiek tenderis celtniekiem un plānojam, ka līdz augusta beigām varēsim noslēgt līgumu ar būvniekiem. Ja viss noritēs gludi, tad septembrī vajadzētu uzsākt celtniecību. Mērķis ir līdz 2019.gada beigām un 2020.gada sākumam uzsākt ražošanu jaunajās telpās Ādažos,” sacīja Didrihsons.

Viņš atgādināja, ka nesen pieņemts vēl viens svarīgs lēmums – būvēt cepumu un vafeļu ražotni Ādažos, kas vienlaikus būs arī kompetenču centrs. Šajā projektā plānotas investīcijas vairāku desmitu miljonu eiro apmērā. “Visticamāk, ka tās būs lielākās investīcijas pārtikas ražošanā Baltijā kopš neatkarības atjaunošanas. Līdz ar to mēs ieliksim kārtīgu pamatakmeni tam, kā attīstīsies cepumu un vafeļu ražošana šajā reģionā. Viennozīmīgi tā būs lielākā ražotne Baltijā un Skandināvijā,” sprieda Didrihsons. Viņš piebilda, ka attiecīgajā kompetenču centrā plānots veidot un aprobēt cepumu un vafeļu ražošanas inovācijas. Patlaban projekts ir pašā sākumā, taču 2022.gadā to iecerēts pabeigt.

CITI ŠOBRĪD LASA

Komentējot to, kādēļ “Laima” jaunā ražotne taps Ādažos, viņš norādīja, ka šāds lēmums pieņemts pēc sarunām ar pašvaldībām, kā arī izvērtējot piedāvājumu, loģistikas iespējas un infrastruktūru. Pēc Didrihsona teiktā, kopumā tika aplūkoti aptuveni 30 varianti apkārt visai Rīgu, iekams tika nolemts, kur celt ražotni. “Runājot ar pašvaldībām, vērtējot piedāvājumus, loģistikas iespējas, infrastruktūru, mēs nonācām pie Ādažiem. Ar Ādažu pašvaldību mums turklāt ir jau ilgstoša un laba sadarbība, jo tur atrodas “Ādažu čipsu” ražotne. Arī mūsu loģistikas centrs Berģos ir netālu,” sacīja “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” valdes priekšsēdētājs.

Viņš atzīmēja, ka arī par topošās cepumu ražotnes atrašanās vietu kompānija nolēma izraudzīties Ādažus, lai ražotnes būtu vienkāršāk pārvaldīt un palielināt efektivitāti. Uz jauno cepumu ražotni plānots pārvietot arī “Selga” cepumu un vafeļu ražošanu no Artilērijas ielas Rīgā. Artilērijas ielā paliks “Staburadzes” kūku, zefīra “Maigums” un “Pedro” uzkodu ražošana. Uzņēmuma galvenais ofiss un “Laima” šokolādes muzejs joprojām atradīsies Miera ielā, Rīgā, taču šajā teritorijā patlaban esošās ražošanas telpas nākotnē, visticamāk, plānots pārdot.

Didrihsons komentējot to, kādēļ “Orkla” kompetences centru ir izvēlējusies veidot Latvijā nevis kādā citā valstī, norādīja, ka viens no iemesliem ir uzņēmuma Latvijas komandas spēja akcionāriem pierādīt, ka Latvijā ir pozitīva vide nākotnes attīstībai un investīcijām. Tāpat arī darbaspēks Latvijā esot izdevīgāks nekā, piemēram, Skandināvijā, kur arī darbojas “Orkla”. Arī attiecībā uz nodokļu vides sakārtošanu Latvija ir spērusi uz priekšu nopietnu soli salīdzinājumā ar desmit gadus senu pagātni, kas investoriem ir ļoti svarīgi. Tāpat Latvija ir Eiropas Savienības un NATO un Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) dalībvalsts, kas veicina investoru uzticēšanos.

Jau ziņots, ka “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” konsolidētais apgrozījums pērn sasniedza 81,1 miljonu eiro, kas ir par 4,3% vairāk nekā 2016.gadā, bet koncerna peļņa bija 3,1 miljons eiro.

“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” ir viens no vadošajiem šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmumiem Baltijas valstīs. “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” pārstāv zīmolus “Laima”, “Selga”, “Staburadze”, “Ādažu Čipsi”, “The Original Taffel Snacks” un “Pedro”.

Reklāma
Reklāma

“Orkla” ir Oslo biržā kotēts uzņēmums, kurš bāzēts Oslo, Norvēģijā. “Orkla” apgrozījums 2017.gadā bija četri miljardi eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.