Vasara – labākais mārketinga laiks 3
Lai gan pilnā sparā tiek vākta raža un darbs dzen darbu, ciemiņus Jāņkalnos uzņem labprāt. Nedēļā te atbraucot pa trīs līdz piecām grupām. “Visus ņemam pretim – ekskursanti pēc tam atgriežas jau kā pircēji, kā arī pastāsta par mums citiem, dod atsauksmes – tā veidojas Jāņkalnu vārda atpazīstamība,” apmeklētāju uzņemšanā ieguldīto laiku vērtē Ilze. Pagājušajā vasarā sadarbībā ar Madonas novada pašvaldības tūrisma organizatoriem sarīkojuši pat Melleņu svētdienu ar gardumiem, mūziku un izklaidēm. Pašiem par lielu pārsteigumu, ieradās ap 400 cilvēku. Šogad uz 14. augustu plānojot ko līdzīgu. “Tirgosim visu, kas saistīts ar mellenēm!” sola saimniece.
Čakliem ciemiņiem Jāņkalni piedāvā pašiem lasīt ogas – sanāk lētāk nekā pirkt tirgū vai veikalā. Vēl viņi rīkojot akciju, kurā no četrām pilnām ogu kastēm viena pienākas lasītājam. Ilze ogu lasīšanu nosauc par ļoti patīkamu nodarbošanos, pati labprāt ar to nodarbotos, ja vien būtu laiks. «Taču man prieks par to, ka ražas laikā sabrauc ļaudis pat veselām ģimenēm, lasa ogas, izsaka mums atzinību, un tu saproti, ka esi noderīgu darbu darījis gan sev, gan citiem,» par gandarījuma brīžiem lauku darbos nosaka Ilze.
Attīstība
Rabarberus audzē 2 ha, krūmmellenes – 7 ha platībā. Kopā apstādīti 22 ha, kuros aug arī ābeles, avenes, zemenes, cidonijas, dzērvenes, smiltsērkšķi.
Gadā vidēji nodarbina piecus sešus strādniekus.
Sezonā novāc ap 20 t rabarberu, pusi pārdod svaigus, otru ražas daļu pārstrādā savā cehā.
Pārdod lielveikalos un uzpircējiem, paredzēta arī tirdzniecība internetā.
Perspektīva
Palielināt rabarberu un melleņu stādījumus.
Iegādāties vēl vienu saldētavu, uzstādīt modernāku sulu ražošanas līniju, ierīkot liftu, lai produkcija uz otro stāvu nav jānes ar rokām.
Paplašināt pārstrādājamo produktu sortimentu ar žāvētām aronijām, ķiršiem un citām ogām un augļiem.
Attīstīt un pilnveidot tūrisma pakalpojumus, veidojot dārzā krāšņākus stādījumus un rīkojot degustācijas cehā.