“Tele2” valdes priekšsēdētājs: Lai saprastu, ko vēlas jaunā paaudze, tā ir jāiepazīst 0
Autors: “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs
Viedokļi par to, vai cilvēks par līderi piedzimst vai arī par tādu var kļūt dzīves laikā, atšķiras. Kaut arī ir atklāts “līdera gēns”, uzskatu, ka līdera prasmes ir iespējams attīstīt, īpašu uzmanību tam pievēršot jau skolas gados.
Taču realitātē līdera talants pēc noklusējuma nenāk komplektā ar citām darbam nepieciešamajām kvalitātēm, jo šīs prasmes nav tik viegli apgūt kā, piemēram, kādu valodu vai profesionālās jomas specifiku.
Līderība jāattīsta soli pa solim, sākot no nepieciešamo rakstura īpašību izkopšanas līdz zināšanām par ķermeņa valodu, grupu dinamiku, saziņas prasmēm, kā arī iemaņām pareizi izmantot savu talantu.
Vairākās nozarēs Latvijā pašlaik ir izjūtams darbinieku trūkums, tādēļ tālredzīgi būtu veidot saikni ar topošajiem speciālistiem krietni pirms viņu nokļūšanas aktīvajā darba tirgū, lai nākotnē uzņēmums savā komandā varētu pulcēt labākos no labākajiem.
Ir uzņēmumi, kam ir savs redzējums par to, kā ieguldīt jauniešos, kuri būs nākotnes darba tirgus balsts. Ir uzņēmumi, kas mērķtiecīgi sadarbojas ar augstskolām, tajās nodrošinot gan atbalstu mācībspēkiem, gan tehniskajai bāzei.
Tiek uzskatīts, ka jaunie līderi ir arī gatavi mācīties, uzklausot jau pieredzējušu līderu veiksmes stāstus un neveiksmes.
Savukārt “Tele2” pieeja tiek īstenota ārpus skolu un augstskolu gaiteņiem. ZZ Čempionāts ir “Tele2” tilts uz aptuveni 30 000 Latvijas nākotnes līderiem, kuri, iespējams, par savu nākotnes profesiju vēl tikai domā.
Šie Latvijas bērni un jaunieši pašlaik ir izaugsmes ceļa sākumā, un “Tele2” viņiem sniedz iespēju ik gadu piedalīties sporta un prāta spēlēs, kuru laikā apziņā un zemapziņā nogulsnējas sporta un prāta spēlēs iegūtās zināšanas un komandas sadarbības prasmes, kas noderēs nākotnē darba tirgū, kur augstu vērtē cilvēkus ar līdera dotumiem.
Aģentūras “Bloomberg” veiktais pētījums prognozē, ka 2019. gadā Z paaudze veidos 32% no visiem planētas iedzīvotājiem un šis skaits pirmo reizi pārsniegs iepriekšējās paaudzes – mileniāļu – skaitu.
Arī ietekmīgais žurnāls “Forbes” norāda, ka pēc laika vairākums uzņēmumu pievērsīs uzmanību jaunākajai jeb Z paaudzei, taču, manuprāt, tam ir jābūt uzņēmuma darba kārtībā jau tagad.