Drošības prasības lauksaimniecības transportlīdzekļiem un mehānismiem, darbgaldiem paredzētas normatīvajos aktos. Konkrētais risinājums, kā sasniegt noteikto drošības līmeni, paliek izgatavotāja ziņā, tomēr drošības līmenis nedrīkst būt zemāks. Protams, var izvēlēties standartos aprakstītos variantus, taču izgatavotājs varbūt spēj piedāvāt efektīvāku problēmas risinājumu, nekā paredzēts standartā. 0
Vecs paliek vecs
Noteikti jāpārdomā, kādas sastāvdaļas tiks liktas lietā. Biežāk pieļautā kļūda ir nokalpojušo detaļu izmantošana. Tieši par sakabi iedomājas visretāk un lieto izdilušus mehānismus – cilpas, pirkstus un tapas. Tāpat labā prakse nav metināt tiltus vai stūrējošus mehānismus.
– Pastiprinātu uzmanību pievēršam metinātajiem savienojumiem. Tiem jābūt kvalitatīviem, un metinātājiem nepieciešama atbilstīga izglītība un sertifikāts. Raugāmies, lai metinātu savienojumu būtu pēc iespējas mazāk, it īpaši, ja mehānisms tiek izmantots ceļu satiksmē. Ja izgatavotājam ir prasmes un pietiekama pieredze metināšanā, viss ir kārtībā, – uzsver Ēriks Nordens.
Tāpat jāsamēro konstrukcijas izturība, ņemot vērā paredzēto slodzi. Gadās, ka konstrukcija ir pastiprināta, bet palikušas vecās riepas, kam nav tik lielas kravnesības vai kas ir pat saplaisājušas.