Kārlis Āboliņš
Kārlis Āboliņš
Kārlis Āboliņš

Kārlis Āboliņš: Lai jaunais “Zīda ceļš” nepaiet garām Latvijai 1

Gadsimtiem Ķīnas preces vestas uz Eiropu pa “Zīda ceļu”. Jaunais “Zīda ceļš” noslēdzas Reinas upes ostā Dīsburgā, Vācijā.

Reklāma
Reklāma
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 brīnumēdieni! Pārtikas produkti, kuru regulāra iekļaušana ēdienkartē kavē ādas novecošanos
Lasīt citas ziņas

Piegāde vairs nenotiek ar baržām vai laivām, bet gan ar vilcieniem. Reinas upes osta Dīsburga ir viena no lielākajām upes ostām Eiropas Savienības centrā. Jau trīs gadus Dīsburgu savieno 10 tūkstošu kilometru gara dzelzceļa līnija ar Čuncjinu – 30 miljonu iedzīvotāju metropoli dienvidrietumu Ķīnā.

2012. gadā pa šo trasi gāja viens vilciena sastāvs nedēļā. Tagad Dīsburgā četrreiz nedēļā ierodas 750 metru garais konteineru vilciens no Tālajiem Austrumiem. 70 konteinerus vilciens nogādā Dīsburgā 16 dienu laikā. Ar kuģi būtu vajadzīgs divreiz vairāk laika.

CITI ŠOBRĪD LASA

No Ķīnas ved galvenokārt ar elektroniku saistītas detaļas un elektronikas produktus. Savukārt atpakaļ uz Ķīnu ved galvenokārt automašīnas un automašīnu detaļas ārzemju automašīnu ražotnēm.

Latvijai un Baltijas valstīm kopā ir iespēja ieņemt svarīgu vietu “Zīda ceļā”. Taču arī Ukraina veido citu “Zīda ceļu”, lai apietu Krieviju.

Latvijai ir jāpacenšas, lai jaunā “Zīda ceļa” atzars, kas piegādātu preces Skandināvijai, ietu uz Latviju. Svarīgs arguments par labu Baltijas ostām ir tas, ka tādā veidā samazināsies izmaksas Ķīnas produktu piegādei Skandināvijā, kā arī veicinās Skandināvijas eksportu uz Ķīnu. Jaunā “Zīda ceļa” piesaistē ļoti svarīgs arguments ir arī “Rail Baltica” izbūvēšana.

Uz šī fona būtu ieteicams, lai Baltijas valstis izveidotu lidsabiedrību “Air Baltic Cargo”, kas pārvadātu tos Baltijas un Skandināvijas produktus, kam transports ar dzelzceļu ir par ilgu un kam gaisa transporta izmaksas nav par dārgu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.