Stresu rada “Atlikušas tikai divas preces”! 0
Bieži vien internetveikalos redzam uzrakstu “par šo cenu ir atlikušas tikai divas preces – pasteidzieties”, taču nereti šāds uzraksts liecina par manipulāciju ar patērētāja uztveri par preču pieejamības ierobežojumiem un ne vienmēr atbilst patiesībai.
Lai arī kāda nebūtu preces cena, kaut vai tikai daži eiro, vispirms ir jāpārliecinās, ka tā jums patiešām ir nepieciešama.
Šim nolūkam klīniskā psiholoģe J.Jansone iesaka pajautāt sev: “Kādēļ es gribu to nopirkt?” Mēģiniet saprast, vai jums ir nepieciešama prece vai tā ir reakcija uz emocijām, nogurumu, stresu.
Tāpat kā mums ir raksturīgi “apēst” stresu ar našķiem, reizēm mēs cenšamies stresu kompensēt ar pirkumiem. Šis ir īpaši aktuāli tiem, kas jau sadzīvo ar mentāla rakstura problēmām. Aptuveni puse aptauju dalībnieku ir atbildējuši, ka veic iepirkumus, par kuriem vēlāk nožēlo, esot vienatnē (48%) vai tad, kad jūtas nomākti, (52%), gandrīz trešdaļa – iepērkoties naktīs (31%). Visi šie rādītāji ir teju divreiz augstāki nekā cilvēkiem bez psihiskās veselības problēmām (attiecīgi – 24%, 22% un 16%).
“Iespējams, jūs šādi vēlaties sevi atalgot vai “nolaist tvaiku”? Padomājiet par to. Atcerieties, ka mūsu darbību mērķis ir vajadzību apmierināšana vai emociju gūšana. Parasti lietas var tās sniegt ļoti īsu brīdi, tādēļ ir vērts divreiz apdomāt katru pirkumu.